Planety i ich księżyce Tu

Strony o planetach naszego Układu Słonecznego i/lub ich księżycach.
(Halszka Brzóska)

Układ Słoneczny (81/10) Ogólniej
Droga Mleczna  Strona główna

Kategoria obejmująca wszystko co zalicza się do naszego układu planetarnego, czyli planety, komety, pas asteroid i nie tylko...

Bezpośrednie badania innych planet (15/1) Podkategoria
Eksploracja Marsa

Tutaj odnajdziesz informacje na temat bezzałogowych sond badawczych wysłanych w kierunku innych planet naszego Układu Słonecznego.
(Michał Matraszek)

Mars (10/1) Podkategoria
Eksploracja Marsa

Kategoria obejmująca strony zajmujące się Czerwoną Planetą.

Zdjęcia planet Układu Słonecznego (22/2) Podkategoria
Zdjęcia Księżyca  Zdjęcia Ziemi

Znajdziesz tu najciekawsze zdjęcia planet naszego układu planetarnego oraz ich naturalnych satelitów.

Ziemia i jej satelity (2/3) Podkategoria
Księżyc  Sztuczne satelity Ziemi  Ziemia

Kategoria dotycząca naszej planety i obiektów ją obiegających, zarówno tych naturalnych jak i sztucznych.

Księżyce Układu Słonecznego - Andrzej Karoń
http://ksiezyce.astrowww.pl/ (2883/0.51)

Opis niemal wszystkich księżyców planet Układu Słonecznego w przejrzystej formie, z dużą ilością danych liczbowych. Jest też kilka filmów. Warto zajrzeć na podstronę dotyczącą księżyców Jowisza odkrytych przez Gallileusza - Io, Europy, Ganimedes i Kallisto - autor strony umożliwił nam małą zabawę - w obserwatora tych właśnie obiektów dzięki zamieszczonym wykresom. Poniekąd jest to jednocześnie lekcja historii astronomii.
Strona wzbogaciła się ostatnimi czasy o dynamicznie rozwijający się dział Encyklopedia Układu Słonecznego

Teraz także wersja anglojęzyczna serwisu.

2004-03-01 22:56:08+01 (Łukasz Wiśniewski)

Autor z pracowitością mrówki spisuje własności wszystkich księżyców odkrywanych w Układzie Słonecznym. Odnieść można wrażenie, że o ich istnieniu wie szybciej niż odkrywcy :-)

2004-07-14 12:06:56+02 (Michał Matraszek)

W Świecie Planet
http://www.dezamet.com.pl/w_swiecie_planet/ (2874/0.53)

Witryna wyróżnia się spośród polskich stron o tematyce astronomicznej nie tylko wizualnym wykończeniem (a niewątpliwie jest przyjemna dla oka i poręczna w obsłudze). Dawno nie widziałem polskiej strony, która posiadałaby tak dobrze opracowane dane dotyczące naszego układu planetarnego. Nawet standartowe tabelki są tu przedstawione w taki sposób, że człowiek ma ochotę je przejrzeć po raz kolejny. W galerii (dołączonej do każdego z opisywanych obiektów, nawet do komet i meteorytów) znajdują się fotografie, których nie powstydziłby się żaden serwis. Autor wyjaśnia również w przystępny sposób prawa Keplera.

2002-10-07 14:49:07+02 (Łukasz Wiśniewski)

Bureau des Longitudes
http://www.bdl.fr (1176/0.20)

Strona na której znajdziesz, najdokładniejsze efemerydy. Instytucja "Bureau des Longitudes" zajmuje się ich dostarczaniem, oraz tworzeniem teorii ruchu ciał niebieskich. Na stronie dostępne do pobrania teorie ruchu planet "VSOP" oraz księżyca "ELP 2000-82b".

2001-05-19 07:43:39+02 (Marek Substyk)

Cybertech
http://www.cybertech.prv.pl/ (2419/0.40)

Witryna nie jest poświęcona tylko astronomii, ale dział dotyczący tej dziedziny nauki jest całkiem dobrze rozbudowany. Autor - Leho - pisze między innymi o tym, co kazdy obserwator nieba powinien ze sobą zabrać na nocną wyprawę, szczegółowo opisuje gwiazdozbiory Oriona i Strzelca. Równie interesujący jest dział o kometach i rojach meteorów. Polecam też podstrony o ewolucji gwiazd, mgławicach i gromadach. Autor szczegółowo zajmuje się też Wenus i Księżycem. Doskonała podstrona dotycząca naszego naturalnego satelity funkcjonuje jako oddzielna witryna i doskonale spełnia swe zadanie.

2001-02-24 14:38:42+01 (Marcin Marszałek)

Europa - Lodowy Świat. Strona Elżbiety Boguckiej.
http://www.europa.astrowww.pl/ (931/0.21)
Witryna wyróżniająca się częsciowo angielski

Bardzo ciekawa witryna poświęcona chyba najbardziej tajemniczemu i fascynującemu księżycowi Jowisza. Podziękowania dla autorki za podesłanie nam linka.

2005-03-28 15:49:22+02 (Daniel Derlatka)

Dobrze prezentująca się strona, na której zebrane zostały informacje o księżycu Europa.

2005-05-20 20:12:32+02 (Anna Marszałek)

Układ Słoneczny - Tomasz Przysiwek
http://planety2000.prv.pl/ (2589/0.45)

Ładnie zrobiona przez gimnazjalistę strona poświęcona Układowi Słonecznemu. Internauta znajdzie tu krótkie opisy dotyczące każdej z planet, kilkanaście zdjęć oraz animacje. Ponadto niedawno pojawiły się nowe działy - newsy, słownik oraz artykuły. Można też ściągnąć stąd kilka programów, umożliwiających na przykład obejrzenie powierzchni Marsa i Ziemi.

2002-05-09 14:22:38+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis Fizyczny
http://www.zsz.jaw.pl/~fizyka/ (1658/0.27)

Internetowy serwis poświęcony fizyce i astronomii. Strona zawiera mały słownik pojęć, informacje biograficzne najsłynniejszych fizyków i astronomów oraz troszkę linków.

2000-10-01 12:54:05+02 (Marta Górnicka)

Można tu znaleźć także trochę informacji o Układzie Słonecznym, kilka felietonów astronomicznych oraz strony uczniów poświęcone w glównej mierze fizyce.

2002-04-05 15:36:02+02 (Łukasz Wiśniewski)

Images from Venus Revealed
http://www.funkyscience.net/ (1238/0.20)

Na witrynie w całości poświęconej Wenus znajdziemy dużo zdjęć tejże planety, oraz masę informacji na jej temat.

2000-11-18 18:59:43+01 (Halszka Brzóska)

Witryna Davida Grinspoona, w której znajdziemy między innymi stronę poświęconą zdjęciom planety Wenus - zarówno jej powierzchni jak i widocznej na niebie tarczy, oraz wiele innych.

2002-03-20 23:56:02+01 (Wojtek Rutkowski)

Strona Astronomiczna
http://republika.pl/zakus/ (1909/0.32)

Artykuły o naszym Układzie Słonecznym z dokładnym opisaniem każdej z planet. Informacje o innych układach planetarnych, a także o zaćmieniach Słońca i Księżyca (między innymi kalendarium na najbliższe lata), w tym dokładnie o zaćmieniu Słońca 1999 roku.

2001-02-08 13:59:17+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Znajdziesz tu także artykuł dotyczący rosyjskiej stacji kosmicznej Mir, oraz jej dziennik pokładowy. Autorem strony jest Bartłomiej Żak.

2001-04-27 15:27:02+02 (Marcin Marszałek)

Frequently Asked Questions for sci.astro [Astronomy]
http://sciastro.astronomy.net/ (1265/0.21)

Ciekawe artykuły o różnych aspektach astronomii, napisane pod wpływem rozmów w grupach dyskusyjnych na sci.astro.

2000-10-28 13:37:23+02 (Gabriel Pietrzkowski)

NASA - polska wersja
http://www.nasa-com.prv.pl/ (1952/0.37)

Witryna zawiera nieco informacji o historii NASA, podstawowe dane planet oraz informacje o HST. Większość tekstów pochodzi z polskojęzycznej strona NASA, i tylko za to, że autor podaje źródło, strona otrzymuje dwa "księżyce".

2003-04-28 14:24:17+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia - Tomasz Niesobski
http://strony.wp.pl/wp/tom_com/ (1115/0.20)

Strona zawiera krótkie historyczne nawiązanie do rozwoju światopoglądu na budowę Wszechświata. Jest tu również krótki, chronologiczny wykaz co ważniejszych obiektów wysłanych przez człowieka w przestrzeń kosmiczną do roku 1992. Poza tym można rzucić okiem na dane dotyczące naszego układu planetarnego - dane są raczej encyklopedycznego typu.

2002-06-27 09:38:23+02 (Łukasz Wiśniewski)

Strefa 11
http://republika.pl/strefa_11/index2.htm (1083/0.19)

Strona balansuje na pograniczu nauki. Nie byłaby pewnie warta wspomnienia, gdyby nie dojrzale napisane artykuły astronomiczne, jakie tam znalazłem. Poza opisem planet Układu Słonecznego, znajduje się tu wiele informacji o różnych sondach wysyłanych w XX i XXI wieku w przestrzeń kosmiczną. Jest też trochę ciekawostek oraz działy poświęcone ISS i eksploracji Marsa (choć te dwa ostatnie raczej nie zachwycają).

2002-05-21 12:45:21+02 (Łukasz Wiśniewski)

Planety Układu Słonecznego - Cinek
http://republika.pl/planety_ukladu/ (1241/0.22)

Strona zawiera krótki opis każdej z planet Układu Słonecznego. Znajduje się tu krótka notka poświęcona odkryciu, podstawowe dane oraz niektóre z danych księzyców poszczególnych ciał.

2001-12-14 10:51:39+01 (Łukasz Wiśniewski)

Strona Krzysztofa Kalbarczyka
http://republika.pl/kkalbarczyk/astronom.htm (3594/0.59)

Dość pobieżne informacje o Układzie Słonecznym, zaćmieniu Słońca, programie Apollo oraz innych misjach NASA. A także galeria zdjęć Wszechświata i widoków Ziemi z kosmosu.

2000-11-28 12:50:51+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Wszechświat - galakry
http://glakry.fm.interia.pl/ (1449/0.25)
Słaba strona polski

Strona zawiera standardowe dane fizyczne planet Układu Słonecznego, ponadto jest tu niewielka galeria zdjęć obiektow naszego układu planetarnego i odrobina danych dotyczących budowy Wszechświata. Najciekawiej z tego wszystkiego prezentuje się linkownia.

2001-11-21 16:12:41+01 (Łukasz Wiśniewski)