AstroLINKS - Astronomiczny Internet w jednym miejscu

Astrofotografia Tu

Wszystko o fotografowaniu nieba, czyli uwiecznianiu swoich obserwacji na kliszy, lub... w pamięci komputera :-)

Obserwacje astronomiczne (9/11) Ogólniej

Kategoria dotycząca obserwacji (nie tylko w paśmie światła widzialnego) naszego kosmicznego otoczenia, zarówno tego najbliższego, jak i najbardziej odległego.

Obserwacje optyczne (47/6) Ogólniej
Obserwacje astronomiczne

Kategoria zawierająca witryny związane z obserwacją nieba w paśmie światła widzialnego, czyli dotycząca w znacznym stopniu amatorskich obserwacji nieba i hobbystycznej astrofotografii.

Zdjęcia i multimedia (32/12) Ogólniej

Szeroka kategoria obejmująca archiwa zdjęć, filmów, prezentacji i innych multimediów o tematyce astronomicznej.

Sprzęt obserwacyjny (11/4) Podkategoria
Firmy  Konstrukcja własnego sprzętu  Użytkowanie sprzętu  Zakup sprzętu

Porady dotyczące zakupu sprzętu bądź jego wykonania; porównanie najróżniejszych modeli teleskopów, aparatów fotograficznych itd.

Zdjęcia obiektów Drogi Mlecznej (28/2) Podkategoria
Katalogi obiektów astronomicznych  Zdjęcia obiektów Układu Słonecznego

Kategoria obejmująca archiwa zdjęć i multimediów dotyczących obiektów należących do naszej galaktyki.

Zdjęcia obiektów pozagalaktycznych (24/1) Podkategoria
Katalogi obiektów astronomicznych

Archiwa zdjęć i multimediów dotyczących obiektów leżących poza granicami naszej galaktyki.

Zdjęcia obiektów Układu Słonecznego (39/5) Podkategoria
Zaćmienia Słońca i Księżyca  Zdjęcia komet i meteorów  Zdjęcia Księżyca  Zdjęcia planet Układu Słonecznego  Zdjęcia Ziemi

Archiwa zdjęć i multimediów dotyczących obiektów należących do naszego Układu Słonecznego

http://student.uci.agh.edu.pl/~binkiew/ (8690/1.43)

Niesamowita strona Andrzeja Binkiewicza mówiąca o wszystkim co dotyczy obserwacji i fotografowania nieba. Początkujący mogą zapoznać się tutaj z podstawami mechaniki nieba, praktycznymi informacjami na temat różnych obiektów nadających się do obserwacji, oraz z zasadami i metodami astrofotografii. Bez wątpienia zaś każdemu polecam informacje o najciekawszych wydarzeniach na niebie w danym miesiącu, oraz imponujący zarówno pod względem tematyki, rozmiarów jak i wykonania zbiór zdjęć bogato uzupełniający tekst, oraz zebrany w galerii. Warto zwrócić szczególną uwagę na szeroko potraktowane tematy zaćmień, oraz komet. Muszę przyznać, że strona mnie urzekła i jestem przekonany, że spodoba się każdemu :-)

2000-11-03 18:02:46+01 (Marcin Marszałek)

AstroMeeting
http://www.photomeeting.de/astromeeting/_index.htm (918/0.19)

Strona z pięknymi zdjęciami Kosmosu prowadzona przez ich autora - Stefana Seipa. Fotografie uporządkowane są tematycznie - od zjawisk atmosferycznych zaczynając a na odległym Wszechświecie kończąc.

2004-06-18 20:55:50+02 (Michał Matraszek)

Astronomia CCD
ccd.astronet.pl (1608/0.33)

Znakomita strona, na której informacje z dziedziny astrofotografii cyfrowej może znaleźć nie tylko początkujący ale i zaawansowany użytkownik. Dla początkujących liczne przykłady, wskazówki i opis działania krok po kroku. Dla zaawansowanych propozycje dalszego rozwoju.

2004-02-10 13:05:33+01 (Anna Marszałek)

AGS Observatory
http://www.amtsgym-sdbg.dk/as/ (1013/0.19)

Strona prowadzona przez uczniów szkoły Amtsgymnasiet w Sonderborg w Danii. Galerii wykonywanych od 1989 roku zdjęć (od 1994 w ramach lekcyjnych zajęć z astronomii) nie powstydziłoby się chyba żadne profesjonalne obserwatorium. To po prostu trzeba zobaczyć.

2003-02-12 12:27:48+01 (Marcin Marszałek)

Totalnie Amatorska Fotografia (Bartłomiej Okonek)
http://www.astro.leszno.net/ (4052/0.69)

Mimo, że tytuł strony wskazywałby na małą ilość ciekawego materiału to tak nie jest, gdyż wiele tu porad na temat fotografowania nieba, opis teleskopu firmy Uniwersał, ciekawe zdjęcia wykonane przez autora strony i opis programów astronomicznych, a także aktalna faza Księżyca i prognoza pogody.

2001-05-21 19:01:23+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Strona zawiera liczne zdjęcia wykonane przez autora, wiele programów astronomicznych oraz, co stanowi chyba najciekawszy element, kalkulator pozwalający dobrać odpowiedni czas naświetlania, kliszę oraz obiektyw do fotografowania różnych obiektów. Można tu także znaleźć opis obiektów Układu Słoncznego oraz mapę Księżyca.

2002-05-22 18:04:05+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis prowadzony jest również w wersji angielskiej.

2002-06-15 19:49:33+02 (Wojtek Rutkowski)

Astronomia Amatorska
http://www.astroamator.pl/ (4376/0.72)

Bardzo profesjonalnie przygotowana prywatna strona zawierająca zdjęcia mgławic, galaktyk; aktualne fazy Księżyca; porady dotyczące obeserwacji oraz informacje o najróżniejszych teleskopach.

2000-10-08 12:25:52+02 (Marta Górnicka)

Ciekawa strona zawierająca wiele zdjęć, krótkie artykuły o teorii względności, wielkim wybuchu i szeroko pojętej kosmologii. Jest też wiele porad związanych z astrofotografią.

2001-08-27 21:32:49+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Na tej stronie autorstwa Krzysztofa Gaudy odnajdziesz porady dotyczące obserwacji nieba, astrofotografii i kupna teleskopu (naprawdę dużo!). Jest to doskonały serwis dla miłośników amatorskich nocnych obserwacji. Nie zabrakło też małej galerii, forum, recenzji różnych modeli teleskopów i działu "ABC optyki". Znajduje się też tutaj dział zawierający podstawowe informacje z zakesu kosmologii i opisy planet Układu Słonecznego. Na stronie głównej ulokowany jest regularnie prowadzony serwis auktualności obserwacyjnych. Polecam.

2002-02-27 10:42:01+01 (Marcin Marszałek)

http://republika.pl/kawalec/ (2196/0.36)

Prywatna strona poświęcona astrofotografii. Znajdziesz tu zdjęcia zaćmienia Słońca, galaktyk, mgławic, Księżyca, a przy każdym z nich opis dotyczący samego obiektu oraz wykonania fotografii.

2000-09-28 10:31:29+02 (Marta Górnicka)

Oprócz zbioru zdjęć znajdują się tu porady dla miłośników astronomicznej fotografii i dokładna instrukcja jak wykonać "koziołka", czyli amatorskie urządzenie do fotografowania nocnego nieba na bardzo długich czasach naświetlania. Autorem strony jest Zbigniew Kawalec.

2000-10-20 08:45:38+02 (Marcin Marszałek)

Strona zawiera jedne z lepszych amatorskich zdjęć astronomicznych w Polskim Internecie oraz bardzo cenne porady dla początkujących astrofotografów

2001-01-14 19:32:36+01 (Krzysztof Gaudy)

CCD Images by Gregory Terrance
http://www.frontiernet.net/~gregoryt/ (1071/0.18)

Wspaniała witryna na której znajdziemy masę zdjęć obiektów astronomicznych. Każde ze zdjęć jest krótko i zwięźle opisane.

2000-11-06 19:57:45+01 (Halszka Brzóska)

Astronomia z CCD - Piotr Zdanowicz
http://www.piotrkow.net.pl/~astroccd/ (2172/0.39)

Strona poświęcona jest w dużej mierze kamerze CCD Starlight Xpress MX516 z możliwością wykonywania długich ekspozycji. Ale to nie wszystko - poza dokładnym opisem samego sprzętu są również opisy używanych przez Piotra Zdanowicza filtrów wraz z kilkoma wykonanymi przez niego zdjęciami oraz niewielki poradnik obserwatora nieba. Można tu także znaleźć dział Koniunkcje poświęcony właśnie temu zjawisku. Jest też odrobina oprogramowania.

2002-03-22 21:45:23+01 (Łukasz Wiśniewski)

"Autorem strony jest Piotr Zdanowicz, zamieszkały w Piotrkowie Tryb., urodzony w 1977 r., miłośnik astronomii od 1990 r. Strona poświęcona prywatnej astronomicznej kamerze CCD z możliwością wykonywania długich ekspozycji "Starlight Xpress MX516" i aparatowi cyfrowemu "Nikon Coolpix 995" oraz problematyce związanej z astrofotografią z użyciem CCD, znajdują się tu programy komputerowe zapełniające w pewnym stopniu lukę w oprogramowaniu astronomicznym dla CCD. Strona wymaga grafiki 24-bitowej i rozdzielczości przynajmniej 800 * 600, a najlepiej 1024 * 768 z monitorem 17 cali", prezentuje stronę autor. Strona specjalistyczna, skierowana głównie do osób poważniej zajmujących się astrofotografią.

2004-09-16 12:58:03+02 (Marcin Nowakowski)

http://www.astrofotografia.pl/ (944/0.20)

Strona Michała Kałużnego, a na niej wiele ciekawych fotografii astronomicznych (obiektów mgławicowych, komet...)

2004-07-22 19:59:04+02 (Michał Matraszek)

SkyScapes - The Celestial Imagery of Dennis Mammana
http://www.skyscapes.com/ (888/0.18)

Galeria zdjęć astronomicznych. Fotografii nie jest dużo, ale urzekają one swoim pięknem. Niestety w małych rozdzielczościach. Kategorie zdjęć: zorze, Księżyc i planety, zaćmienia, efekty atmosferyczne, nocne niebo, komety i meteory, wchody i zachody Słońca, starty rakiet i satelity.

2003-11-26 16:14:48+01 (Wojtek Rutkowski)

Jeżyckie Obserwatorium Astronomiczne
http://www.joa.poznan.prv.pl/ (3812/0.69)

Strona domowego obserwatorium Kuby Małeckiego w poznańskich Jeżycach. Poświęcona jest głównie teleskopom firmy Meade, choć można tu znaleść recenzje wielu popularnych w Polsce teleskopów innych producentów. Znajdziemy tu także wyniki obserwacji przeprowadzonych przez autora oraz jego zdjęcia.

2002-06-15 20:31:52+02 (Wojtek Rutkowski)

Strona została w ostatnim czasie wzbogacona o wersję angielską oraz dużą porcję nowych zdjęć. Zapraszamy do odwiedzin tych, którzy dawno tego nie czynili.

2003-08-24 09:54:27+02 (Michał Matraszek)

Astrophotography by Anthony Ayiomamitis
http://www.perseus.gr/ (917/0.18)

Strona poświęcona astrofotografii prowadzona przez Anthony'ego Ayiomamitisa z Grecji.

2003-03-22 20:19:47+01 (Michał Matraszek)

Astronomia.net.pl
http://astro4u.net/ (3009/0.56)

Strona jest dobrze przygotowana - zarówno wizualnie jak i merytorycznie. Można tu znaleźć między innymi informacje o przydomowym obserwatorium autora strony w Myślenicach wraz z aktualizowanym co minutę zdjęciem z kamerki CCD. Jest tu niewielka galeria zdjęć oraz trochę informacji o użytkowaniu kamer CCD. Warto też zwrócić uwagę na forum, od czasu do czasu pojawiają się tu ciekawe wątki. Strona zawiera także niewielką linkownię z odnośnikami do programów takich jak Guide 8.0, Starry Night Pro 3.1, DeepSky 2002 czy Cartes du Ciel 2.75. Można tu również nabyć sprzęt optyczny, kamerki CCD i oprogramowanie.

2002-10-02 09:24:36+02 (Łukasz Wiśniewski)

CCD University
http://www.ccd.com/ccdu.html (1017/0.17)

Na tej stronie poznasz tajniki fotografowania nieba za pomocą kamery CCD.

2001-02-17 21:34:45+01 (Szymon Kozłowski)

Ciekawie przygotowana witryna z dużą ilością artykułów poświęconych tajnikom wykonywania zdjęć za pomocą kamery CCD.

2002-04-25 12:55:31+02 (Łukasz Wiśniewski)

Bob Yen's Page
http://www.comet-track.com/indexc.html (1233/0.20)

Serwis astronomiczny dotyczący wydarzeń związanych z kometami, deszczem meteorytów, zaćmieniami Słońca i innymi rzeczami. Zawiera dużo zdjęć.

2002-04-08 17:41:55+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astrofotografia (piotrpe)
http://piotrpe.republika.pl/ (1049/0.18)

Amatorska strona nieznanego autora (niestety nie znalazłem podpisu), który umieścił na niej swoje zdjęcia rozgwieżdżonego nieba (niektóre całkiem ciekawe). Ponadto autor opisał metody jakimi posłużył się przy fotografowaniu. Jest też kilka programów do ściągnięcia.

2001-09-06 19:26:21+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Łowcy Zaćmień
http://www.marcinsienko.republika.pl/ (1732/0.30)

Strona zawiera galerię zdjęć wykonanych przez Marcina Sienko podczas zaćmień Słońca 21 czerwca 2001 (Madagaskar - ze względu na pogodę autorowi nie udało się uchwycić fazy całkowitej, ale zdjęcia i tak są niezwykle efektowne), 11 sierpnia 1999 (Węgry - autor uchwycił także fazę całkowitą) i 12 października 1996 (Polska, zaćmienie częściowe). Zdjęcia z zaćmień całkowitych uzupełniono relacją. Na stronie można też poczytać o typach zaćmień Słońca i Księżyca, oraz o tym, jak fotografować te obiekty.

2001-08-21 18:12:09+02 (Marcin Marszałek)

Wesley's Nikon Coolpix 950 Page
http://www.wesley.net/cp950/ (1060/0.18)

Dokładny raport na temat wykorzystania aparatu Nikon w astronomii. Sporo przydatnych informacji zarówno dla początkujących jak i dla tych bardziej zaawansowanych astrofotografów. Każde umieszczone tu zdjęcie wykonane przez autora zostało szczegółowo opisane odnośnie techniki wykonania, czasu naświetlania itp.
Strona serwisu stron amatorskich www.stargazing.net.

2001-05-12 00:28:20+02 (Wojtek Rutkowski)

Astrophotos and Deep Sky Sketches
http://www.stargazing.net/ChrisBrankin/ (792/0.13)

Strona Chrisa Brankina. Zawiera wykonane przez autora zdjęcia, filmy a także szkice obiektów z katalogu Messiera. Poza tym zbiór odnośników.
Strona serwisu stron amatorskich www.stargazing.net.

2001-05-12 00:20:38+02 (Wojtek Rutkowski)

Astronomia - Strona Piotra Kędzierskiego
http://republika.pl/pkedzierski/ (1788/0.29)

Rewelacyjna strona zawierająca wiele cennych porad dla astronoma amatora, zwłaszcza astrofotograficznych oraz kalendarz i kilka ciekawych aplikacji interaktywnych.

2000-11-17 09:29:30+01 (Łukasz Wiśniewski)

Witryna składa się przede wszystkim z trzech artykułów autora, kilku appletów w javie i rozbudowanego kalendarza wydarzeń astronomicznych. Szkoda tylko, że kalendarz jest nieco nieaktualny miejmy nadzieję, że to się zmieni. Prace autora dotyczą astrofotografii, podstaw astronomii obserwacyjnej, oraz zagrożenia Ziemi przez komety, steroidy i inne obiekty mogące zderzyć się z naszą planetą. Ostatnia praca jest bardziej rozbudowana.

2001-01-07 22:37:48+01 (Marcin Marszałek)

Welcome to SkyShow.com
http://skyshow.com/ (988/0.16)

Ciekawa pozycja dla niedoświadczonych adeptów sztuki obserwacji obiektów astronomicznych przez teleskop. Wiele ciekawych porad i możliwość zadania pytań człowiekowi, który jak mniemam dość dobrze opanował sztukę obserwacji.

2001-01-05 16:09:04+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Totalnie Amatorska Astrofotografia - Strona Bartłomieja Okonka
http://www.taastro.prv.pl/ (1576/0.26)

Na stronie można znaleźć cenne porady dotyczące astrofotografii, a także wiele zdjęć. Są też programy astronomiczne - 'Skyglobe' i 'Planety'

2000-11-09 09:46:34+01 (Łukasz Wiśniewski)

Ze strony Bartłomieja Okonka każdy może ściągnąć program "Planety" służący do symulowania ruchu ciał niebieskich, ale to nie wszystko co można tu odnaleźć. Autor umieścił na witrynie także swoje zdjęcia, oraz kilka porad dla początkujących astrofotografów.

2000-12-19 14:46:57+01 (Marcin Marszałek)

Strona domowa Adama Kisielewicza
http://astrofoto.republika.pl/ (1056/0.17)

Strona jednego z członków PTMA. To czym witryna się wyróżnia, to naprawdę ładna galeria zdjęć z całkowitego zaćmienia Słońca 11 sierpnia 1999 roku. Poza tym trochę informacji o autorze i jego sprzęcie, oraz spis polecanej literatury astronomicznej.

2000-10-04 10:36:02+02 (Marcin Marszałek)

Ciekawa witryna prezentująca prace Adama Kisielewicza w zakresie astrofotografii. Autor prezentuje zdjęcia z zaćmienia Słońca, obiektów Messiera, komet i Księżyca. Mówi też nieco na temat obserwacji nieba i prognozach pogody.

2000-12-07 15:02:21+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Lunar & Planetary CCD Imaging
http://huizen.ddsw.nl/bewoners/maan/ (1446/0.24)

Ciekawe miejsce zawierające wiele porad dotyczących astrofotografii i sprzętu (nawet kamer CCD), a także kolekcję zdjęć między innymi Księżyca..

2000-11-21 09:23:29+01 (Łukasz Wiśniewski)

Jeff MacOuarrie's Astronomy Home Page
http://members.aol.com/tchphysics/ (891/0.15)

Witryna zawierająca wiele ciekawych zdjęć wykonanych kamerą CCD. Po za tym znajdziemy tu informacje dotyczące każdego z obiektów astronomicznych, które się na niej znajdują.

2000-11-06 20:06:01+01 (Halszka Brzóska)

Astrophotography by Tom Diana
http://www.astronomyphotos.com/ (1350/0.22)

Strona zawiera ciekawe artykuły dotyczące astrofotografii oraz dużą ilość zdjęć obiektów z Messiera i NGC. Poza tym są też interesujące ujęcia Księżyca i zorzy polarnej...

2000-10-31 11:07:29+01 (Łukasz Wiśniewski)

CCD Astronomy - Paul's Home Page
http://www.geocities.com/capecanaveral/launchpad/6625/ (1054/0.17)

Zdjęcia Księżyca, planet Układu Słonecznego, Słońca, galaktyk i mgławic. Uwagę zwracają zdjęcia supernowych i komet. Poza tym są tu też porady dla początkującego astrofotografa.

2000-10-31 10:35:38+01 (Łukasz Wiśniewski)

CCD Amateur Astronomy by Richard Jacobs
http://www.azastronomy.com/ (1314/0.22)

Rewelacyjna galeria zdjęć obiektów Messiera i NGC. Można tu też znaleźć garść zdjęć naszego układu planetarnego. Szczególnie fajna rzecz to krótka notka dotycząca odkrycia dołączona do każdego z nich.

2000-10-31 10:23:33+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomical Photography by Chris Cook
http://www.abmedia.com/astro/ (1446/0.24)

Świetna strona z masą zdjęć mgławic, galaktyk i gromad, ale nie tylko. Można tu też znaleźć nieco zdjęć zaćmień i ciekawe artykuły o astrofotografii..

2000-10-31 10:00:46+01 (Łukasz Wiśniewski)

Photos of Universe
http://student.uci.agh.edu.pl/~skoczews/images.htm (1343/0.22)
Witryna wyróżniająca się częsciowo angielski

Po prostu masa fantastycznych zdjęć nieba, w tym świetnie wyglądające fotki z zaćmień Słońca i Księżyca. Rewelacyjna strona zrobiona przez amatorów.

2000-10-19 08:57:13+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia - Zdjęcia - Porady
http://republika.pl/fiorina/ (1392/0.23)

Strona Artura Nowaka. Twórca fantastycznie opisał wiele rzeczy dotyczących zarówno astrofotografii - min.: o czasie naświetlania i sprzęcie potrzebnym do rejestrowania tychże obiektów. Poza tym są tu opisy instrumentów i oprogramowania i nieco amatorskich zdjęć..

2000-10-12 10:23:30+02 (Łukasz Wiśniewski)

Detektory Astronomii Optycznej
http://astro.ia.uz.zgora.pl/dao/ (1186/0.21)

Strona zawiera informacje na temat detektorów używanych w astronomii optycznej. Można tu znaleźć także informacje na temat fotometrii, teleskopów, i rożnych innych rzeczy, które przyczyniają się do tego aby nasze obserwacje były wartościowe naukowo.

2002-03-10 12:10:21+01 (Szymon Kozłowski)

Dane znjadujące się na tej witrynie mogłyby pomóc amatorowi obserwacji i rejestrowania nocnego nieba zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy. Niestety, wiekszość podstron jest po prostu "under construction".

2002-10-21 14:27:54+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astrophotography
http://web1.archive.org/web/20010518213951/http://www.execpc.com/~erniemas/ (916/0.15)

Na witrynie można znaleźć zdjęcia astronomiczne oraz informacje na temat jak one powstawały.

2000-11-06 19:54:10+01 (Halszka Brzóska)

Na stronie są między innymi zdjęcia Księżyca i Saturna.

2002-05-06 18:43:46+02 (Łukasz Wiśniewski)

Księżyc dzień po dniu - Paweł Błaszak
http://pablas.republika.pl/ (1464/0.26)

Strona poświęcona jest największemu naturalnemu satelicie Ziemi - Księżycowi. Poza zbiorem standartowych informacji z historii i geografii, można znaleźć tu informację o ciekawym projekcie realizowanym przez autora strony - Pawła Błaszaka - polegającym na uchwyceniu całego cyklu faz Srebrnego Globu na kliszy fotograficznej. Warto też przeczytać kilka uwag o astrofotografii. Polecam również zdjęcia umieszczone na stronie - wszystkie autorstwa Pawła Błaszaka.

2002-03-12 13:14:28+01 (Łukasz Wiśniewski)

Twój Raj - Vallord
http://republika.pl/vallord/indexa.html (932/0.16)

Strona zawiera kilkanaście zdjęć planet, mgławic i galaktyk w krakowskim obserwatorium, za pomoca teleskopu Maksutow o srednicy 30 cm, przez Marcina Cikale i jego asystenta Vallorda.

2001-11-19 14:40:19+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia - Zdjęcia - Porady
http://republika.pl/fiorina/index.html (890/0.15)

Witryna głównie poświęcona astrofotografii. Znaleźć tu można zarówno amatorskie zdjęcia nieba, porady "jak fotografować", jak i wskazówki dotyczące budowy amatorskich lunet i innych przyrządów obserwacyjnych.

2001-02-11 18:26:24+01 (Halszka Brzóska)

The Heights Observatory
http://www.theheights.schools.sa.edu.au/astro.html (1113/0.18)

Strona obserwatorium Heights. Zawiera galerię zdjęć otrzymanych kamerą CCD, zbiór linków do stron o tematyce astronomicznej.

2000-12-21 17:18:23+01 (Wojtek Rutkowski)

Grove Creek Observatory
http://www.gco.org.au/ (1031/0.17)

Strona australijskiego obserwatorium Grove Creek. Oprócz informacji o obiekcie, znajduje się tu galeria zdjęć.

2000-12-21 17:13:05+01 (Wojtek Rutkowski)

Nordic Optical Telescope
http://www.astro.lu.se/not.html (936/0.15)

Strona Nordic Optical Telescope (NOT), wykorzystującego 2.6 m teleskop położonego w La Palma na Wyspach Kanaryjskich. Polecam fajne zdjęcia różnych obiektów.

2000-11-07 10:34:46+01 (Łukasz Wiśniewski)

CCD-gallery of F. Pfeifer/Germany
http://home.t-online.de/home/pfeifer.frank/homep1.htm (937/0.15)

Witryna na krórej znajdziemy wiele zdjęć wykonanych kamerą CCD. Znajdziemy tu także informacje dotyczące tego jak zostały one zrobione.

2000-11-06 20:10:29+01 (Halszka Brzóska)

Chuck's Astrophotography
http://www.aa6g.org/astro.html (905/0.15)

Duża ilość różnych zdjęć. Poza tym porady dotyczące astrofotografii i porównanie zastosowania róznych czasów naświetlania i filmów..

2000-10-31 10:48:48+01 (Łukasz Wiśniewski)

Bill and Ted's Excellent Astro-Picture Page
http://www.autocode.com/astro.htm (1600/0.26)

Zdjęcia zaćmień Słońca i Księżyca, komet Hyakutake i Hale-Bopp, a także planet i Księżyca. Warto też obejrzeć pokaźną galerię Messiera..

2000-10-31 10:11:25+01 (Łukasz Wiśniewski)

Dave's Astronomy Magazine
http://www.astromag.co.uk/index.html (1265/0.21)

Aktualności, nieco o technikach obserwacyjnych wykorzystujacych kamerę CCD i dużo zdjęć. Poza tym dostępne są tu informacje o pogodzie dziennej sięgające maja 1999.

2000-10-10 12:09:31+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis Astrofotograficzny
http://www.astrofotografia.dip.pl/ (1135/0.19)
Słaba strona polski

Witryna stanowi przede wszystkim szkic przyszłego, rozbudowanego serwisu o astrofotografii. Narazie można tu odnaleźć jedynie kilka artukułów o statywach i obiektywach, oraz artykuł o częściowym zaćmieniu Słońca z 10 maja 1994 roku. Miejmy nadzieję, że z czasem materiałów przybędzie.

2001-02-24 14:55:25+01 (Marcin Marszałek)