AstroLINKS - Katalog Stron Astronomicznych

Wybór redakcji Tu

Kategoria, w której każda osoba z redakcji ma prawo umieścić tylko jeden link, w przypadku którego uzna, iż zasługuje on na to wyróżnienie.

Strona główna (0/17) Ogólniej

Kategoria podstawowa AstroLINKS. Zawiera wszystkie najważniejsze podkategorie. Dobre miejsce do rozpoczęcia poszukiwań interesujących linków :-)

International Meteor Organization
http://www.imo.net/ (1636/0.27)
Pozycja obowiązkowa angielski

IMO to International Meteor Organization, więc na tej stronie zostały umieszczone dane z obserwacji meteorów, raporty obserwacyjne z ostatnich dziesięciu lat, metody obserwacji, meteorowy software i całe mnóstwo innych informacji odnośnie spadających gwiazd. Strona po prostu rewelacyjna.

2000-11-12 11:42:37+01 (Marta Górnicka)

Stronę IMO powinien odwiedzić każdy, kto chciałby obserwować meteory. Znajdują się tu bowiem opisy przeprowadzania obserwacji wizualnych i radiowych, przy użyciu radia lub teleskopu a także techniki wykonywania zdjęć oraz fimów wideo. Ponadto serwis udostępnia materiały, przydatne dane i programy, publikowane są tu wyniki obserwacji, wreszcie staje się portalem dla dalszego poszukiwania informacji dzięki potężnemu zbiorowi odnośników do wielu innych stron o powiązanej tematyce.

2001-09-15 18:20:43+02 (Wojtek Rutkowski)

The guide to the universe
http://users.skynet.be/sky03361/ (2269/0.38)
Pozycja obowiązkowa angielski

Bardzo dobrze przygotowana i przemyślana strona. Szczególnie polecam osobom, które interesują się astronomią od niedawna. Tutaj można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy od naszej Planety Matki poczynając, a na dalekich zakątkach Wszechświata kończąc... Wszystko podzielone na cztery wycieczki, które wprowadzają czytelnika w samo sedno poruszanego problemu. Oczywiście wszystko jest uzupełniane rysunkami i zdjęciami. Można też znaleźć dość obszerny słownik definicji astronomicznych...

Jedyny mankament to dostępne wersje językowe: angielska i belgijska.

2000-11-12 22:52:30+01 (Tomasz Sowiński)

Solar System Simulator
http://space.jpl.nasa.gov/ (2416/0.40)
Pozycja obowiązkowa angielski

Strona umożliwia obejrzenie wyglądu dowolnego ciała w Układzie Słonecznym z dowolnego innego w dowolnym momencie przeszłości i przyszłości.

2000-09-07 14:13:09+02 (Michał Matraszek)

Za pomocą strony można wygenerować naprawdę wspaniałe, niezwykle kolorowe obrazy planet i większych księżyców, zaś szczególnie efektownie wypadają wszelkie obiekty na tle innych. Osobiście polecam księżyce Jowisza na tle planety :-)

2000-10-11 19:26:04+02 (Marcin Marszałek)

Office of Earth Science
http://eol.jsc.nasa.gov/ (3950/0.65)
Pozycja obowiązkowa angielski

Strona NASA zawierająca setki zdjeć Ziemi widzianej z kosmosu wykonywane podczas każdej misji STS. (w oparciu o te zdjęcia wykonany jest album National Geographic Society Orbita). Warto też zajrzeć na podstronę: Find Photos/"Earth from Space" Collection.

2000-10-08 19:18:47+02 (Marek Nikołajuk)

Loty kosmiczne
http://astro.zeto.czest.pl (4719/0.78)

Strona zawierająca najważniejsze informacje na temat udanych i nieudanych misji kosmicznych. Znajdują się tutaj też opisy planowanych startów.

2000-09-28 10:17:33+02 (Marta Górnicka)

Ciekawie zrobiona witryna z bardzo dużą ilością danych na temat lotów kosmicznych. Można na niej znaleźć zarówno informacje o lotach, które już się odbyły jak i tych, które są dopiero w planach.

2000-10-17 16:06:56+02 (Halszka Brzóska)

Jeśli interesujesz się astronautyką to musisz niezwłocznie odwiedzić tą stronę. Znajduje się tu mnóstwo danych o historii lotów, astronautach, a także najnowsze dane o startach rakiet i promów kosmicznych. Autorzy dużą część strony poświęcili Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)..

2005-02-27 14:45:27+01 (Gabriel Pietrzkowski)

The Student Telescope Network
http://www.du.edu/~rstencel/stn.htm (18197/3.29)

Oglądanie nieba na żywo przez Internet? To już możliwe!!! Szesnastolatek Ryan Hannahoe wywiózł teleskop zwierciadlany o średnicy zwierciadła głównego 350 mm w systemie Cassegraina na montażu paralaktycznym wyposażony jest w kamerę CCD do specjalnego ośrodka w górach Sacramento w Nowym Meksyku. Co najlepsze - za użytkowanie teleskopu (czas obserwacji przydzielany w 2-godzinnych blokach) nie pobierane są żadne opłaty tak samo jak za wykonywanie zdjęć, które są możliwe do natychmiastowego ściągnięcia. Witryna ta poza tym zawiera poradniki dotyczące on-line'owego oglądania nieba, użytkowania teleskopu oraz fotografowania obiektów astronomicznych, FAQ, propozycje atrakcyjnych obiektów, aktualny stan oświetlenia, zachmurzenia i warunków atmosferycznych w regionie gór Sacramento, uaktualnianą często mapę satelitarną tego regionu oraz wiele innych przydatnych informacji.

2002-03-01 19:44:35+01 (Andrzej Nowojewski)

Wszechświat pełen tajemnic
http://astronomia.gery.pl/ (4016/0.66)

Strona autorstwa Flegiego. Zawiera kalendarz faz Księżyca oraz podstawowe informacje o Układzie Słonecznym, Wszechświecie i programach badawczych. Polecam "początkującym astronomom".

2000-12-01 16:49:00+01 (Wojtek Rutkowski)

Ciekawie wykonany serwis astronomiczny. Zwraca uwagę dużo informacji i szczegółowych liczb dotyczących naszego Układu Słonecznego, szeroko został też potraktowany temat innych systemów planetarnych. Miłośnicy wypraw kosmicznych znajdą tu trochę informacji o programach Apollo i Explorer. Witryna zawiera też pokaźny słownik astronomiczny, oraz biografie Mikołaja Kopernika i Aleksandra Wolszczana. Ostatnio dodano nawet testową wersję serwisu informacyjnego!

2001-01-25 00:40:55+01 (Marcin Marszałek)

Newsy działają bardzo sprawnie, jest też dużo oprogramowania astronomicznego. Witryna rozwija się dynamicznie.

2001-11-21 10:49:30+01 (Łukasz Wiśniewski)