AstroLINKS - Astronomiczny Internet w jednym miejscu

Człowiek w Kosmosie Tu

Kategoria obejmuje wszystkie zagadnienia związane z działalnością człowieka w Kosmosie, od umieszczania na orbicie ziemskiej sztucznych satelitów po lądowanie na Księżycu i wysyłanie obiektów badawczych w kierunku innych planet.

Strona główna (0/17) Ogólniej

Kategoria podstawowa AstroLINKS. Zawiera wszystkie najważniejsze podkategorie. Dobre miejsce do rozpoczęcia poszukiwań interesujących linków :-)

Ziemia (4/6) Ogólniej
Ziemia i jej satelity

Kategoria zajmująca się naszą domową planetą.

Człowiek w kosmosie - zdjęcia (7/0) Podkategoria

Archiwa zdjęć i multimediów obrazujących obecność i działalność człowieka w kosmosie
(Marta Górnicka)

Misje bezzałogowe (26/5) Podkategoria
Bezpośrednie badania innych planet  Eksploracja Księżyca  Misje badające Układ Słoneczny  Misje satelitarne  Pojazdy kosmiczne

Kategoria zajmująca się bezzałogowymi misjami badawczymi.
(Michał Matraszek)

Misje załogowe (15/3) Podkategoria
Lądowanie ludzi na Księżycu  Pojazdy kosmiczne  Stacje kosmiczne

Kategoria zajmująca się załogowymi misjami kosmicznymi, w tym lądowaniem ludzi na Księżycu.

Pojazdy kosmiczne (12/0) Podkategoria

Kategoria obejmująca witryny poruszające tematy związane z wahadłowcami, rakietami kosmicznymi, ewentualnie innymi środkami transportu na i z orbity.

Stacje kosmiczne (12/0) Podkategoria

Tutaj odnajdziesz witryny dotyczące orbitalnych stacji kosmicznych, czyli International Space Station (ISS) i Mira.

Sztuczne satelity Ziemi (11/4) Podkategoria
Misje satelitarne  Obserwacje sztucznych satelitów  Pojazdy kosmiczne  Stacje kosmiczne

Kategoria zawierająca informacje o stworzonych przez człowieka sztucznych satelitach naszej planety.
(Michał Matraszek)

SpaceDaily.Com - Your Portal To Space
http://www.spacer.com/ (1492/0.24)
Pozycja obowiązkowa angielski

Portal astronautyczny. Znajdziesz na nim informacje o bieżących wydarzeniach astronautycznych.

2000-12-11 16:36:50+01 (Michał Matraszek)

Portal astronautyczny. Wiele ciekawych i aktualnych informacji z dziedziny technologii, astronomii i astronautyki. Na ogół do 3-4 artykuły dziennie.

2004-09-17 18:28:59+02 (Marcin Nowakowski)

Loty kosmiczne
http://astro.zeto.czest.pl (4719/0.76)

Strona zawierająca najważniejsze informacje na temat udanych i nieudanych misji kosmicznych. Znajdują się tutaj też opisy planowanych startów.

2000-09-28 10:17:33+02 (Marta Górnicka)

Ciekawie zrobiona witryna z bardzo dużą ilością danych na temat lotów kosmicznych. Można na niej znaleźć zarówno informacje o lotach, które już się odbyły jak i tych, które są dopiero w planach.

2000-10-17 16:06:56+02 (Halszka Brzóska)

Jeśli interesujesz się astronautyką to musisz niezwłocznie odwiedzić tą stronę. Znajduje się tu mnóstwo danych o historii lotów, astronautach, a także najnowsze dane o startach rakiet i promów kosmicznych. Autorzy dużą część strony poświęcili Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)..

2005-02-27 14:45:27+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Baza Wiedzy o Kosmosie
http://baza.polsek.org.pl/ (10383/1.91)

Po 5 latach istnienia grupy pl.sci.kosmos, jej uczestnicy postanowili uporządkować wiedzę zdobytą podczas owocnych dyskusji na tym forum. Baza ma charakter FAQ, ale jest czymś więcej niż tylko zbiorem odpowiedzi na często zadawane pytania - być może starsi czytelnicy z nutką sentymentu odnajdą tu wartościowe teksty uchronione od zapomnienia. Dla nowych uczestników i początkujących miłośników astronomii z pewnością jest to lektura obowiązkowa. Szczególnie bogato potraktowana została tematyka astronautyczna. Ciekawe pytania i ciekawe odpowiedzi - polecam każdemu miłośnikowi nauk "astro".

2002-12-04 18:03:33+01 (Marcin Marszałek)

Space Adventures
http://www.spaceadventures.com/ (4399/0.77)

Pragniesz kiedyś odwiedzić kosmos? A może myślisz o wycieczce do miejsca upadku meteorytu albo chcesz wyruszyć na wyprawę na Antarktykę w poszukiwaniu odłamków spadających gwiazd? W takim razie jest to dla Ciebie witryna obowiązkowa. Space Adventures jest to firma organizujące tego typu podróże. Dennis Tito mógł odbyć wycieczkę swego życia właśnie dzięki Space Adventures.

2002-03-15 14:46:00+01 (Andrzej Nowojewski)

Wszechświat pełen tajemnic
http://astronomia.gery.pl/ (4016/0.64)

Strona autorstwa Flegiego. Zawiera kalendarz faz Księżyca oraz podstawowe informacje o Układzie Słonecznym, Wszechświecie i programach badawczych. Polecam "początkującym astronomom".

2000-12-01 16:49:00+01 (Wojtek Rutkowski)

Ciekawie wykonany serwis astronomiczny. Zwraca uwagę dużo informacji i szczegółowych liczb dotyczących naszego Układu Słonecznego, szeroko został też potraktowany temat innych systemów planetarnych. Miłośnicy wypraw kosmicznych znajdą tu trochę informacji o programach Apollo i Explorer. Witryna zawiera też pokaźny słownik astronomiczny, oraz biografie Mikołaja Kopernika i Aleksandra Wolszczana. Ostatnio dodano nawet testową wersję serwisu informacyjnego!

2001-01-25 00:40:55+01 (Marcin Marszałek)

Newsy działają bardzo sprawnie, jest też dużo oprogramowania astronomicznego. Witryna rozwija się dynamicznie.

2001-11-21 10:49:30+01 (Łukasz Wiśniewski)

Mission and Spacecraft Library
http://leonardo.jpl.nasa.gov/msl/ (1797/0.31)

Gigantyczna baza danych zawierająca całą masę informacji o wszystkim, co kiedykolwiek poleciało w przestrzeń kosmiczną.

2001-11-19 15:47:49+01 (Łukasz Wiśniewski)

Uranos: Klub Kosmicznej Ekspansji Cywilizacji
http://www.uranos.org.pl/ (1883/0.30)

Klub Kosmicznej Ekspansji Cywilizacji "Uranos" skupia ludzi zainteresowanych rozwojem cywilizacji człowieka i jej ekspansją w przestrzeń pozaziemską. Zdaniem Klubu ekspansja ludzkości poza Ziemię jest koniecznym warunkiem dalszego rozwoju naszej cywilizacji. Na Stronie Klubu mozna miedzy innymi odnalezc dzial omawiajacy eksploracje Marsa, oraz duży zbiór linków do innych stron o tematyce astronomicznej, który powinien zaspokoić najbardziej wybredne gusta.

2000-09-21 19:47:40+02 (Marcin Marszałek)

Strona klubu, której członkowie są przekonani, że wcześniej czy później ludzie skolonizują wszechświat, a Polacy nie muszą się jedynie przyglądać działaniom, które zmierzają do realizacji tego planu. Wchodząc na stronę poznasz napewno nieco historii, a także będziesz mógł zapoznać się z ich manifestem i działalnością. Zamieszczony jest artykuł o kolonizacji Marsa.

2000-11-22 16:37:54+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Encyclopedia Astronautica
http://www.friends-partners.org/~mwade/spaceflt.htm (1676/0.27)

Tytuł mówi sam za siebie. Między innymi dokładne opisy statków kosmicznych i rakiet oraz tablica chronologiczna wydarzeń z historii astronautyki.

2000-10-09 04:39:10+02 (Kacper Kornet)

Polskojęzyczna strona NASA
http://www.nasa.warka.pl/ (4554/0.73)

Oficjalna polska strona działu historycznego NASA. Jest to strona przedstawiająca historię, ważniejsze misje i osiągnięcia organizacji, oraz główne sylwetki astronautów oraz ludzi mających czynny udział w sukcesach tej agencji kosmicznej. Działy szczególnie godne polecenia to wspaniała galeria i zbiór plików MPEG przedstawiających misje Apollo.

2000-10-06 16:04:05+02 (Marcin Marszałek)

Magazyn Astronautyczny
http://www.astronautyka.pl (2451/0.44)

Na stronie znajdują się artykuły dotyczące historii eksploracji Kosmosu, opisy ostatnich misji kosmicznych, planowanych misji, a także kalendarium podboju kosmosu z powiązaniami.

2002-07-25 17:52:33+02 (Maciej Myśliwiec)

Planeta X
http://republika.pl/planetb612/ (2288/0.37)

Witryna prowadzona przez Karola Pankowskiego. Zawiera FAQ listy dyskusyjnej pl.sci.kosmos, opisy teorii o hipotetycznych planetach (nie tylko o Planecie X), kompletny katalog Messiera ze wszystkimi obiektami w kolorze (to trzeba zobaczyć!), wyniki obserwacji komet i planet wykonanych przez autora i wybór linków do stron z astrofotografią (z wartym uwagi podziałem na kontynenty). Znalazło się też miejsce na listę najlepszych programów i appletów astronomicznych (także pod Linuxa). W odpowiednich działach można odnaleźć nowinki dotyczące obiektów naszego Układu i krótkie przeglądy misji astronautycznych. Warto zajrzeć do działu "zdjęcie dnia" (zupełnie niezależnego od innych tego typu projektów) i "space art" (sztuki kosmicznej). Godne uwagi jest też kalendarium i kalendarz astronomiczny, który zapowiada ważniejsze wydarzenia astronomiczne i astronautyczne. Szkoda tylko, że na każde poświęcono zaledwie jedną linijkę.

2002-04-27 00:49:40+02 (Marcin Marszałek)

The Universe Today
http://www.universetoday.com/ (2371/0.38)

Nowinki astronomiczne, podbój kosmosu, najnowsze odkrycia. Wszystko uaktualniane co tydzień.

2000-09-13 18:48:31+02 (Tomasz Sowiński)

Poza tym cała masa linków i newslista.

2002-04-05 13:45:50+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia (Alex)
http://hermes.cpu-zeto.com.pl/hobby/astronomia/ (4381/0.70)

Prywatna strona poświęcona astronomii. Witryna zawira najnowsze wieści z Kosmosu, aktywną mapę nieba, wiadomości na temat Układu Słonecznego oraz misji badawczych NASA.

2000-10-08 10:03:26+02 (Marta Górnicka)

Autorem strony jest Paweł Koselski. Ostatnio pojawił się także dział "News", jednak jego aktualność pozostawia wiele do życzenia.

2001-05-17 11:24:50+02 (Marcin Marszałek)

Porządna strona Pawła Koselskiego. Znajdują się tu wiadomości z dziedziny astronomii, ciekawostką jest aktywna mapa nieba. Można tu otrzymać mnóstwo dokładnych informacji o Układzie Słonecznym, misjach badawczych NASA. Można też odbyć wycieczkę poza Układ Słoneczny...

2002-01-20 19:21:36+01 (Wojtek Rutkowski)

Magazyn Astronautyczny
http://www.astronautyka.pl/ (2094/0.35)

Ciekawostki z zakresu astronautyki. Ciekawie zrobiona, choć mogłoby być więcej materiałów.

2001-03-21 15:39:49+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Jest tu dział Historia załogowej kosmonautyki, zawierający co najmniej kilka ciekawych dat.

2001-10-14 02:14:42+02 (Łukasz Wiśniewski)

Encyklopedia Astronomii
http://www.astronomik.prv.pl/ (2040/0.34)

Porządnie wykonana witryna. W Encyklopedii Astronomii autor strony, Norbert Kruk, zebrał informacje z kilku wydawnictw multimedialnych. Można tu znaleźć mnóstwo informacji na temat Wszechświata, gwiazd, Ziemi, Układu Słonecznego. Jest także galeria zdjęć.

2001-05-14 18:39:02+02 (Wojtek Rutkowski)

Strona przekrojowo opowiada o różnych zagadnieniach związanych z astronomią. Mówi o metodach obserwacji Wszechświata, typach gwiazd, Układzie Słonecznym, technice lotów kosmicznych oraz prezentuje wybrane misje kosmiczne. Nie zabrakło drobnej acz efektownej galerii, oraz zbioru linków.

2001-07-15 16:30:26+02 (Marcin Marszałek)

Niezwykłe Superkompendium Wiedzy - Astronautyka
http://www.nsw.hoga.pl/astronautyka/astronautyka.asp (1314/0.22)

Jeśli szukasz skomasowanych danych, potrzebujesz informacji, kto ile razy poleciał w kosmos, czy innych statystyk, to spodoba Ci się to miejsce.

2001-03-20 13:01:41+01 (Łukasz Wiśniewski)

Radziecka Kosmonautyka
http://www.cosmos.pnet.pl/index1.htm (1022/0.17)

Świetna strona dla pasjonatów Radzieckiego sprzętu kosmonautycznego. Mnóstwo zdjęć i opisów kolejnych modeli kombinezonów, rękawic i hełmów astronutycznych, a także części stacji kosmicznych.

2001-02-08 12:54:57+01 (Gabriel Pietrzkowski)

SpaceViews: The Online Publication of Space Exploration
http://spaceviews.com/ (1237/0.20)

Komercyjny portal astronautyczny. Dowiesz sie z niego bieżących informacji o misjach kosmicznych.

2000-12-11 16:39:54+01 (Michał Matraszek)

Wszechświat PL
http://www.wszechswiat.tc.pl/ (1505/0.24)

Interesujący i ciekawie zrealizowany serwis astronomiczny. Oprócz aktualności można tu odnaleźć grupę dobrze napisanych artykułów poruszających tematy najnowszych odkryć i wydarzeń, oraz eksploracji Kosmosu (w tym opisy historycznych misji, oraz kalendarz planowanych). Serwis dopełnia efektowna galeria i multimedialny dział "Nasa TV".

2000-10-06 15:21:03+02 (Marcin Marszałek)

Astronomia i kosmologia - Wirtualny Wszechświat
http://www.wiw.pl/astronomia/ (4991/0.80)

Dział serwisu Wirtualny Wszechświat dotyczący astronomii i kosmologii. Znajdziesz tu bardzo dużo informacji dotyczących historii astronomii i metod jakimi się posługuje. Jest tu dużo tekstów zarówno o teorii obserwacji jak i informacji o tym, co w danym miesiącu obsewować. Zwracają też uwagę rozbudowane działy o Układzie Słonecznym, galaktykach i badaniu Kosmosu. Serwis uzupełniony o eseje i dział dotyczący kosmologii jest według mnie jednym z ciekawszych miejsc astronomicznego Internetu, polecam go zarówno początkującym jak i zaawansowanym miłośnikom astronomii.

2000-09-30 12:27:03+02 (Marcin Marszałek)

(Link)
http://links.astronet.pl/ (1578/0.28)

2007-09-26 19:38:25+02 (Wojtek Rutkowski)

Kosmodrom,Teleskop Hublle'a, Zorza polarna, Mir
http://www.vostok.k7.pl/ (2374/0.42)

Strona jest odrobinę chaotycznie przygotowana. Zawiera trochę treści oraz liczne zdjęcia poświęcone następującym miejscom i obiektom: kosmodromy Bajkonur, Plesieck i Canaveral, statki Wostok, Sojuz, promy Buran i Challenger, rakiety Salut, Progress. Ponadto jest tu trochę zdjęć Marsa, niezłe fotografie HST i z HST, a także Mira. Autor pisze też o zorzy polarnej dołączając kilkanaście fotografi. Poza tym mamy tutaj krótką historię podboju przestrzeni kosmicznej oraz biografię Gagarina.

2002-06-28 09:49:26+02 (Łukasz Wiśniewski)

Jobpro site
http://www.jobpro.prv.pl/ (1608/0.28)

Strona jest zbiorem informacji o Księżycu i pierwszych lotach kosmicznych. Ma podobną do encyklopedycznej budowę, momentami ocierając się formą o leksykon historyczny, ale moim zdaniem autorowi zabrakło nieco fantazji i wszystko jest odrobinę zbyt "suche".

2002-05-21 12:27:32+02 (Łukasz Wiśniewski)

The Yuri Gagarin Cosmonauts Training Center
http://howe.iki.rssi.ru/GCTC/gctc_e.htm (1133/0.20)

Strona Centrum Treningowego utworzonego 30 kilometrów od Moskwy dla potrzeb radzieckiego (a obecnie rosyjskiego) programu kosmicznego.

2002-05-04 18:34:48+02 (Michał Matraszek)

Black Page
http://www.ufo.nano.pl/ (1352/0.22)

Ładnie zrobiona witryna, prezentująca obok podstawowych informacji, faktów i ciekawostek na temat Układu Słonecznego, planet czy wszechświata również galerię zdjęć ukazujących fenomeny natury.

2001-03-19 20:55:17+01 (Wojtek Rutkowski)

Na witrynie można też odnaleźć trochę podstawowych informacji na temat amatorskich obserwacji, mechaniki nieba i lotów kosmicznych.

2001-05-04 19:25:59+02 (Marcin Marszałek)

Strona ma bardzie paranormalny niż astronomiczny profil, co nie zmienia faktu, że znajdują się tutaj ciekawe i, co ważne, prawdziwe informacje.

2002-04-29 15:29:24+02 (Łukasz Wiśniewski)

usairways.com -> dividend miles -> offers
http://www.usairways.com/dividendmiles/offers/space.htm (1357/0.24)

Fragment witryny Amerykańskich Linii Lotniczych US Airways poświęconych konkursowi, w którym można wygrać nawet lot w kosmos. Konkurs organizowany jest przy współpracy Space Adventure Ltd.

2002-03-15 17:43:09+01 (Andrzej Nowojewski)

Istoria Rosyjskoj Sowietskoj kosmonawtiki
http://www.space.hobby.ru/ (856/0.15)
Przeciętna witryna częsciowo angielski

Rosyjskojęzyczna strona poświęcona podbojowi Kosmosu dokonywanemu dawniej przez Związek Radziecki, a teraz przez Rosję.

2001-11-12 20:05:29+01 (Michał Matraszek)

Kosmiczieskij Mir
http://www.cosmoworld.ru/ (880/0.15)
Przeciętna witryna częsciowo angielski

Strona poświęcona radzieckiemu i rosyjkiemu programowi kosmicznemu. Niestety - jedynie po rosyjsku.

2001-11-12 20:01:37+01 (Michał Matraszek)

Kosmonautyka - mój odlot w przestworza
http://www.kosmonautyka.republika.pl/ (1715/0.29)

Strona ma encyklopedyczna konstrukcję. Można znaleźć tu dużo danych dotyczących Księżyca, również czysto geograficznych, jest krótka historia badań ziemskiego satelity, a także trochę informacji o lotach kosmicznych w ogóle. Trzeba jeszcze wspomnieć o niewielkim słowniku umieszczonym na jednej z podstron. Polecam też wgląd w ciekawostki i przejrzenie cytatów. W sumie byłoby lepiej, gdyby nie pewne niedopracowania techniczne.

2001-10-25 11:16:43+02 (Łukasz Wiśniewski)

Youth Space Center
http://ysc.sm.bmstu.ru/eng/ysc_e.htm (971/0.16)

Rosyjska strona dla młodych ludzi chcących poznać problemy badania Kosmosu. Można tu znaleźć między innmi zdjęcia z kosmodromu Bajkonur, o którym na ogół nie mówi się tak dużo jak o Cape Canaveral.

2000-11-24 14:54:40+01 (Michał Matraszek)

Encyklopedia Astronomii (Mariusz Holuk)
http://www.astromario.republika.pl/index.html (1090/0.18)

Prywtna strona z krótkimi informacjami na wiele tematów związnych z astronomią, nie wyczerpująca jednak żadnego z nich. Najwięcej znajdziesz tu o Układzie Słonecznym, sondach i podboju kosmosu.

2000-11-18 21:53:30+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Encyklopedia Astronomii
http://republika.pl/astromario/ (1262/0.20)

Witryna zawiera trochę encyklopedycznych informacji o Układzie Słonecznym i naszym położeniu we Wszechświecie. Odnajdziesz tu także wykaz wszystkich wysłanych przez człowieka sond badawczych, wraz z datą wystrzelenia i opisem, oraz listę planowanych wystrzeleń. Ciekawy jest także spis najważniejszych misji załogowych, oraz lista rekordów przebywania w przestrzeni kosmicznej.

2000-11-03 19:09:25+01 (Marcin Marszałek)