Fale grawitacyjne Tu

Fale grawitacyjne - zaburzenia przestrzeni rozprzestrzeniające się z prędkością światła zostały przewidziane prze Ogólną Teorię Względności Einsteina. Obecnie szybko rozwijające się programy badawcze w najbliższej przyszłości pozwolą nam "usłyszeć" Wszechświat, który obecnie tylko widzimy przez teleskopy.
(Andrzej Nowojewski)

Projekty badawcze (46/4) Ogólniej
Instytucje  Instytucje, planetaria i obserwatoria

Kategoria obejmująca linki do stron astronomicznych projektów badawczych prowadzonych przez różne instytucje i obserwatoria.

Wszechświat, kosmologia (15/6) Ogólniej

Tu znajdziesz strony prezentujące naszą aktualną wiedzę o początkach i dzisiejszej strukturze Wszechświata.

Laser Interferometer Space Antenna Home Page
http://lisa.jpl.nasa.gov/ (983/0.17)

Strona futurystycznego interferometru LISA, który w przyszłości ma być wybudowany w kosmosie. Można tutaj znaleźć informacje na temat celów projektu, konstrukcji interferometru, odrobinę o falach grawitacyjnych.

2002-01-29 20:34:21+01 (Andrzej Nowojewski)

LIGO Laboratory Home Page
http://www.ligo.caltech.edu/ (1058/0.17)

Strona Laser Interferometer Gravitational Wave Observatory, w skład którego będą wchodziiły dwie stacje mające służyć do wykrywania fal grawitacyjnych pochodzących z obiektów astronomicznych (np. zlewających się ze sobą dwóch gwiazd neutronowych).

2000-10-23 22:52:44+02 (Kacper Kornet)

Oficjalna witryna interferometru LIGO (Laser Interferometer Gravitational Wave Observatory) badającego fale grawitacyjne. Obszerny zasób informacji na temat budowy interferometrów, detekcji i charakterystyki fal grawitacyjnych oraz zakłóceń w ich obserwacji.

2002-01-29 20:30:24+01 (Andrzej Nowojewski)

GEO 600 Home Page (Hanover)
http://www.geo600.uni-hannover.de/ (938/0.16)

Oficjalna strona interferometru GEO600 leżącego niedaleko Hanoweru. Badania nad falami grawitacyjnymi prowadzonymi przy jego pomocy są wspólnym dziełem instytutów badawczych oraz uniwersytetów niemieckich i brytyjskich. Na stronie znajduje się dostęp do obszernych zasobów informacyjnych dotyczących działalności, konstrukcji interferometru a także samych fal grawitacyjnych.

2002-01-29 20:28:45+01 (Andrzej Nowojewski)

UWA Gravity Wave Group home page
http://www.gravity.pd.uwa.edu.au/ (845/0.15)

Detektor rezonansowy fal grawitacyjnych NIOBE znajduje się na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Zachodniej Australii. Można tutaj znaleźć informacje na temat budowy detektora, obecnych badań, ulepszeń oraz kilku powiązanych tematów z kosmologii i astrofizyki. Dowiedzieć się także można ogólnie, czym są fale grawitacyjne.

2002-01-29 20:27:15+01 (Andrzej Nowojewski)

AURIGA home page
http://www.auriga.lnl.infn.it/ (935/0.16)

Rezonansowy detektor fal grawitacyjnych Aurriga jest jednym z eksperymentów laboratorium Laboratori Nazionali di Legnaro (w Padovie) w Krajowym Instytucie Fizyki Jądrowej we Włoszech (Istituto Nazionale di Fisica Nucleare). Można tutaj znaleźć informacje na temat budowy detektora, obecnych badań, ulepszeń. Dowiedzieć się także można ogólnie, czym są fale grawitacyjne. 3

2002-01-29 20:26:36+01 (Andrzej Nowojewski)

ACIGA
http://www.anu.edu.au/Physics/ACIGA (1043/0.18)

Australijski interferometr ACIGA (Australian Consortium for Interferometric Gravitational Astronomy) służący do badania fal grawitacyjnych jest opisany na tej stronie. Nie znajdziemy tutaj niestety oszałamiających informacji na temat interferometrów lub fal grawitacyjnych.

2002-01-29 20:33:39+01 (Andrzej Nowojewski)

VIRGO Project
http://www.virgo.infn.it/ (939/0.16)

Oficjalna strona interferometru VIRGO będącego wspólną własnością naukowców francuskich i włoskich. Znajdziemy tutaj mnóstwo informacji na temat samego detektora i zespołu w tym całą masę zdjęć.

2002-01-29 20:31:55+01 (Andrzej Nowojewski)

TAMA Project
http://tamago.mtk.nao.ac.jp/ (865/0.15)

Oficjalna strona projektu TAMA 300 skupiającego wszystkie eksperymenty badawcze nad falami grawitacyjnymi w Japonii. Dowiemy się tu dużo na temat samego interferometru TAMA 300 oraz na temat przebiegu pracy detektora.

2002-01-29 20:31:10+01 (Andrzej Nowojewski)

ROG Gravitational Wave Experiment
http://www.roma1.infn.it/rog/ (912/0.16)

Strony w rozbudowie programu badawczego nad falami grawitacyjnymi (Explorer i Nautilus)prowadzonymi przez Uniwersytet w Rzymie. Można tutaj znaleźć informacje na temat budowy detektora, obecnych badań, ulepszeń oraz promieniowania kosmicznego, które jest także tu badane. Podane ogólne wiadomości na temat fal grawitacyjnych.

2002-01-29 20:27:57+01 (Andrzej Nowojewski)

LSU Gravitational Wave Experiment
http://gravity.phys.lsu.edu/ (1163/0.20)

Oficjalna strona rezonansowego detektora fal grawitacyjnych ALLEGRO na Wydziale Fizyki i Astronom Uniwersytetu Stanowego w Luizjanie. Można tutaj szybko znaleźć informacje na temat budowy detektora, obecnych badań, ulepszeń. Dowiedzieć się także można ogólnie, czym są fale grawitacyjne.

2002-01-29 20:25:54+01 (Andrzej Nowojewski)