Obserwacje astronomiczne Tu

Kategoria dotycząca obserwacji (nie tylko w paśmie światła widzialnego) naszego kosmicznego otoczenia, zarówno tego najbliższego, jak i najbardziej odległego.

Strona główna (0/17) Ogólniej

Kategoria podstawowa AstroLINKS. Zawiera wszystkie najważniejsze podkategorie. Dobre miejsce do rozpoczęcia poszukiwań interesujących linków :-)

Astrofotografia (47/4) Podkategoria
Sprzęt obserwacyjny  Zdjęcia obiektów Drogi Mlecznej  Zdjęcia obiektów pozagalaktycznych  Zdjęcia obiektów Układu Słonecznego

Wszystko o fotografowaniu nieba, czyli uwiecznianiu swoich obserwacji na kliszy, lub... w pamięci komputera :-)

Astronomia gamma (7/0) Podkategoria

Kosmos widziany w promieniowaniu elektromagnetycznym najwyższych energii.

Astronomia nadfioletowa (4/0) Podkategoria

Obserwacje świata w promieniowaniu o długości większej niż długość światła widzialnego.

Astronomia rentgenowska (18/0) Podkategoria

Kategoria zajmująca się badaniem kosmosu w zakresie promieniowania X.

Atlasy nieba (18/2) Podkategoria
Katalogi obiektów astronomicznych  Programy astronomiczne

Tu odnajdziesz szczegółowe mapy nieba, rzecz niezbędną dla każdego obserwatora nocnego nieba.
(Piotr Ligęza)

Kalendarze (25/0) Podkategoria

Kategoria obejmująca witryny, które powiedzą Ci co i kiedy obserwować.

Obserwacje optyczne (47/6) Podkategoria
Astrofotografia  Atlasy nieba  Kalendarze  Obserwacje sztucznych satelitów  Prognozy pogody  Sprzęt obserwacyjny

Kategoria zawierająca witryny związane z obserwacją nieba w paśmie światła widzialnego, czyli dotycząca w znacznym stopniu amatorskich obserwacji nieba i hobbystycznej astrofotografii.

Obserwacje w podczerwieni (17/0) Podkategoria

Kategoria obejmująca linki dotyczące obserwacji Wszechświata w podczerwieni.

Obserwatoria (0/8) Podkategoria

Kategoria zawiera linki do stron obserwatoriów astronomicznych.

Promieniowanie kosmiczne (12/0) Podkategoria

Wszystko co tyczy się badania docierających z Wszechświata cząstek o najwyższych energiach.

Radioastronomia (12/1) Podkategoria
Radioastronomia amatorska

Znajdują się tu strony omawiające radoastronomię obserwacyjną.
(Piotr Fita)

Astro-Zone
http://www.astro-zone.pl (8169/1.94)

Serwis astronomiczny poświęcony obserwacjom nieba. Informacje o zjawiskach astronomicznych w na najbliższe dni i lata, mapki nieba, rozbudowany poradnik obserwatora z obszernymi opisami ciekawych obiektów, galeria zdjęć i inn.

2006-02-19 13:20:33+01 (Anna Marszałek)

Strona domowa Grzegorza Czechowskiego. Znajdziecie tu rozbudowany poradnik obserwatora, kalendarze zjawisk, opisy i wiele zdjęć aktualnych zjawisk na niebie oraz bogatą galerię zdjęć autora. Na stornie umieszczono również kalendarz zjawisk astronomicznych (między innymi położenia planet, roje meteorów itp.) i informację o pogodzie. Pozycja obowiązkowa przy planowaniu obserwacji.

2007-01-22 18:18:29+01 (Agata Makieła)

teleskopy.net
http://www.teleskopy.net/ (2287/0.54)

Strona będąca częścią serwisu dfoto.pl. Wiele informacji o teleskopach, ich rodzajach, budowie i zastosowaniach, a także katalog modeli ze szczegółowymi danymi. Oprócz tego informacje o największych obserwatoriach w Polsce i na świecie, metody prowadzenia obserwacji astronomicznych oraz bieżące wydarzenia na niebie.

2006-02-19 12:26:54+01 (Anna Marszałek)

Delta Optical - astronomia
http://deltaoptical.pl/astronomia/index.php (917/0.22)

Strona, której patronuje producent sprzętu optycznego Delta Optical. Znajdują się tu warte polecenia felietony astronomiczne autorstwa studenta i miłośnika astronomii Łukasza Harhura. Każdy artykuł w sposób rozbudowany opisuje niebo i ciekawostki obserwacyjne w danym miesiącu, znajdziemy tu przydatne przy obserwacjach mapki oraz aktualne ciekawostki.

2006-02-10 14:54:36+01 (Anna Marszałek)

Astronomia Amatorska
http://www.astroamator.pl/ (4376/0.71)

Bardzo profesjonalnie przygotowana prywatna strona zawierająca zdjęcia mgławic, galaktyk; aktualne fazy Księżyca; porady dotyczące obeserwacji oraz informacje o najróżniejszych teleskopach.

2000-10-08 12:25:52+02 (Marta Górnicka)

Ciekawa strona zawierająca wiele zdjęć, krótkie artykuły o teorii względności, wielkim wybuchu i szeroko pojętej kosmologii. Jest też wiele porad związanych z astrofotografią.

2001-08-27 21:32:49+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Na tej stronie autorstwa Krzysztofa Gaudy odnajdziesz porady dotyczące obserwacji nieba, astrofotografii i kupna teleskopu (naprawdę dużo!). Jest to doskonały serwis dla miłośników amatorskich nocnych obserwacji. Nie zabrakło też małej galerii, forum, recenzji różnych modeli teleskopów i działu "ABC optyki". Znajduje się też tutaj dział zawierający podstawowe informacje z zakesu kosmologii i opisy planet Układu Słonecznego. Na stronie głównej ulokowany jest regularnie prowadzony serwis auktualności obserwacyjnych. Polecam.

2002-02-27 10:42:01+01 (Marcin Marszałek)

Sailing Maritime Navigation
http://www.sailing.radzionkow.net/ (813/0.18)
Witryna wyróżniająca się częsciowo angielski

Strona Marka Piotrowskiego poświęcona jest nawigacji morskiej. Jedną z części takiej nawigacji jest astronawigacja, która na stronie jest opisana w bardzo przystępny (z wieloma rysunkami) i przejrzysty sposób. Oczywiście na stronie znajdziemy informacje na temat wszystkich aspektów nawigacji morskiej - Astronawigacja, Podstawowe pojęcia geograficzne, Loksodroma, Ortodroma, Jednostki miar, Mapa morska, Kompas, Deklinacja, Dewiacja, Kursy, Namiary, Rodzaje pozycji, Linie pozycyjne, Pływy i prądy morskie, GPS, System IALA, Światła statków morskich, Światła nawigacyjne, Skala Beauforta, Relacje z rejsów. Strona jest też bardzo przejrzysta i ciekawie opracowana.

2005-03-27 11:49:05+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Transitsearch.org
http://www.transitsearch.org/ (1396/0.32)

Strona, której celem jest umożliwienie doświadczonym astronomom oraz małym obserwatoriom uczelnianym lub szkolnym wzięcie udziału w poszukiwaniu planet pozasłonecznych. Czytelnik znajdzie tu gwiazdy-kandydatów, dla których próbować można obserwować przejście planety na tle tarczy gwiazd oraz szereg porad technicznych. Uczestnicy (dość nowego) projektu mogą pochwalić się już pewnymi osiągnięciami.

2005-07-10 02:20:58+02 (Anna Marszałek)

FMO Project
http://fmo.lpl.arizona.edu/FMO_home/discoveries.cfm (901/0.20)

Strona projektu Fast Moving Object (Szybko Poruszające się Obiekty), którego członkiem może zostać każdy miłośnik astronomii, pragnący pomóc naukowcom w analizowaniu ciągle napływających danych fotograficznych, w celu opszukiwania obiektów astronomicznych (asteroid), które poruszają się na tyle szybko na tle rozgwieżdżonego nieba, że pozostawiają podłużne ślady na zdjęciach o krótkim czasie ekspozycji.

2005-03-27 11:31:21+02 (Gabriel Pietrzkowski)

International Supernovae Network
http://www.supernovae.net/isn.htm (1030/0.17)

Tu znajdziesz informacje o ostatnich odkryciach supernowych, czym jest to stadium gwiazd oraz dowiesz się jak samemu odkryć supernową i prowadzić jej obserwacje.

2000-10-27 10:17:21+02 (Marta Górnicka)

Co ciekawe, większości odkryć supernowych dokonują amatorzy, więc może warto spróbować...

2002-04-13 12:47:11+02 (Łukasz Wiśniewski)

Poszukiwacze Nie Odkrytej Wiedzy
http://poszukiwacze-wiedzy.w.interia.pl/ (1132/0.19)
Słaba strona polski

Na stronie znajduje się jedynie kilka pobierznych informacji z zakresu astronomii obserwacyjnej i teorii względności. Można się również zapisać do klubu o niezbyt sprecyzowanym statucie.

2001-02-08 13:15:33+01 (Gabriel Pietrzkowski)