AstroLINKS - Polska i zagraniczna astronomia w zasięgu ręki

Programy astronomiczne Tu

Kategoria obejmująca witryny programów astronomicznych (symulatorów nieba, software'u do obliczeń astronomicznych), które można ściągnąć lub kupić i uruchamiać potem na własnym komputerze. Znajdziesz tu także strony zawierające zbiory tego typu oprogramowania.

Atlasy nieba (18/2) Ogólniej
Droga Mleczna  Obserwacje astronomiczne  Obserwacje optyczne

Tu odnajdziesz szczegółowe mapy nieba, rzecz niezbędną dla każdego obserwatora nocnego nieba.
(Piotr Ligęza)

Zdjęcia i multimedia (32/12) Ogólniej

Szeroka kategoria obejmująca archiwa zdjęć, filmów, prezentacji i innych multimediów o tematyce astronomicznej.

Oprogramowanie pod Linuxa (7/0) Podkategoria

Linux jest systemem powszechnie używanym przez zawodowych astronomów. Coraz częściej jednak sięgają po niego miłośnicy astronomii. Pod tym systemem mamy ciekawe oprogramowanie astronomiczne, które jest prezentowane w tej kategorii.
(Szymon Kozłowski)

Programy astronomiczne - AstroCD
http://www.astrocd.pl (15301/2.46)

Największy w Polsce serwis poświęcony oprogramowaniu astronomicznemu. Tylko tutaj możesz skorzystać z bardzo rozbudowanego działu download (aktualnie około: 7GB) lub możesz zamówić specjalnie wyselekcjonowane programy i katalogi w najbardziej popularnym zestawie oprogramowania "AstroCD 2002 Edition", gdzie na 3 płytach CD, zawsze znajdziesz najnowsze ich wersje. Wśród katalogów gwiazd w ofercie sprzedaży znajdują się tak znane i popularne katalogi jak "USNO A (11xCD) i SA 2.0", "The HST Guide Star Catalog 1.x", "Tycho-2 Catalogue", zbiór katalogów "The Astronomical Data Center" (7xCD) oraz mapy "AAVSO". W ofercie znajdą Państwo również inne pozycje programowe w tym multimedialne encyklopedie jak np. "SOHO Exploring the Sun" czy "Ways of Seeing".

2001-07-15 20:57:29+02 (Marek Substyk)

Strona, na której możesz zapoznać się z zawartością, oraz dowiedzieć się jak zamówić zestaw 3 płyt CD zawierających oprogramowanie fotografii, 3 płyt CD zawierających 91 programów astronomicznych uzupełnionych katalogami gwiazd, mapami, poradnikami dla początkujących i zaawansowanych obserwatorów, a także efemerydami zdarzeń i obiektów. Dostępne są też płyty z galeriami fotografii, z kodami źródłowymi, oraz kilka płyt multimedialnych. Niektórych obserwatorów mogą także zainteresować płyty z katalogami i mapami gwiazd. Nie zabrakło także licencjonowanego oprogramowania takiego jak Guide, Sky Map, czy Starry Night. Najlepsze programy zostały opisane, nie wolno pominąć działu download.

2002-02-28 21:26:10+01 (Marcin Marszałek)

Po przebudowie w 2006 roku strona wzbogacila się o serwis aktualności ze świata astronomii.

2006-10-16 17:57:18+02 (Anna Marszałek)

Download - AstroCD - oprogramowanie dla miłośników astronomii
http://www.astrocd.pl/modules.php?name=Downloads (10288/1.80)

Doskonały dział witryny AstroCD skąd można ściągnąc kilkadziesiąt programów (z których znaczna część została opisana), katalogi gwiazd, wygaszacze ekranu, teorie ruchu planet, Księżyca i Słońca, mapy nieba i Księżyca i jeszcze więcej. Wszystkie programy są na bieżąco aktualizowane, jeśli czegoś szukasz, zajrzyj najpierw tutaj.

2002-02-28 21:26:23+01 (Marcin Marszałek)

Obszerny katalog programów astronomicznych z możliwością downloadu.

2006-10-16 17:52:50+02 (Anna Marszałek)

Totalnie Amatorska Fotografia (Bartłomiej Okonek)
http://www.astro.leszno.net/ (4052/0.68)

Mimo, że tytuł strony wskazywałby na małą ilość ciekawego materiału to tak nie jest, gdyż wiele tu porad na temat fotografowania nieba, opis teleskopu firmy Uniwersał, ciekawe zdjęcia wykonane przez autora strony i opis programów astronomicznych, a także aktalna faza Księżyca i prognoza pogody.

2001-05-21 19:01:23+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Strona zawiera liczne zdjęcia wykonane przez autora, wiele programów astronomicznych oraz, co stanowi chyba najciekawszy element, kalkulator pozwalający dobrać odpowiedni czas naświetlania, kliszę oraz obiektyw do fotografowania różnych obiektów. Można tu także znaleźć opis obiektów Układu Słoncznego oraz mapę Księżyca.

2002-05-22 18:04:05+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis prowadzony jest również w wersji angielskiej.

2002-06-15 19:49:33+02 (Wojtek Rutkowski)

Słońce - Słoneczna Witryna
http://www.slonce.insite.pl/ (2425/0.41)

Dynamicznie rozwijająca się strona dotycząca obserwacji najbliższej Ziemi gwiazdy - Słońca. Rewelacyjnie przygotowane przedsięwzięcie. Polecam zwłaszcza dział obserwacyjny z masą porad, a także ciekawe artykuły. Perełką na skalę chyba europejską jest podstrona dotycząca zegarów słonecznych. Po prostu super. Jest też parę programów astronomicznych oraz niewielka galeria. No i obowiązkowe świeże zdjęcia Słońca pochodzące ze Stanford Solar Center.

2001-10-14 01:18:17+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis Astronomiczny
http://astronomia.ozone.pl/ (4330/0.69)

Kolejny polski serwis astronomiczny (ale się tego namnożyło :). Znajdują się tu informacje o wielkich astronomach, wszystko to co powinno się znaleźć w standardzie każdego serwisu. Do tego aktualizowane co 30 min. satelitarne zdjęcie obrazujące stan zachmurzenia nad Polską.

2000-09-28 10:03:45+02 (Marta Górnicka)

Strona prezentuje szeroki zbiór (ponad 70 artykułów) podstawowych informacji z zakresu niemalże całej astronomii, oraz całkiem pokaźną galerię meteorytów. Miłośnicy domowego planetarium z pewnością zainteresują się zbiorem 30 programów do ściągnięcia. Najwięcej informacji dotyczy Układu Słonecznego (ze szczególnym naciskiem położonym na Słońce) oraz obserwacji. Nie zabrakło też słownika astronomicznego. Szkoda, że serwis nie jest ostatnio aktualizowany.

2000-09-28 11:42:31+02 (Marcin Marszałek)

Cartes du Ciel / Sky Charts
http://www.stargazing.net/astropc/index.html (1808/0.29)

Strona, na której można znaleźć w pełni funkcjonalny program astronomiczny typu "planetarium", posiadający trzy poważne zalety: 1) Sky Charts ma bardzo duży zbiór katalogów gwiazd (do 12 mag); 2) Jest to program typu freeware, czyli jest całkowicie darmowy!!! 3) Posiada wersję polskojęzyczną.

2000-11-02 16:11:47+01 (Piotr Ligęza)

Search Results - ZDNet Downloads
http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html (1234/0.20)

Wyszukiwarka różnych programów. Aby jej użyć - należy w wyszukiwarce wpisać szukane hasło (np. "astronomy").

2000-10-04 15:57:35+02 (Michał Matraszek)

Astronomia i Kosmos
http://aik.magazyn.pl/ (2407/0.39)

Polski serwis astronomiczny prezentujący aktualności astronomiczne oraz ciekawy zbiór informacji encyklopedycznych dotyczących tej dziedziny nauki. Ściągniesz też stąd trochę programów astronomicznych, oraz znajdziesz drobny zbiór fotek. Pojawiło się tu nawet forum dyskusyjne.

2000-09-22 17:45:20+02 (Marcin Marszałek)

Dość profesjonalny serwis astronomiczny. Na stronie znajduje się słownik najczęściej używanych pojęć, zdjęcia, trochę informacji na temat Układu Słonecznego, galaktyk etc. Do tego oczywiście newsy.

2000-09-28 10:14:19+02 (Marta Górnicka)

Astronomia z CCD - Piotr Zdanowicz
http://www.piotrkow.net.pl/~astroccd/ (2172/0.38)

Strona poświęcona jest w dużej mierze kamerze CCD Starlight Xpress MX516 z możliwością wykonywania długich ekspozycji. Ale to nie wszystko - poza dokładnym opisem samego sprzętu są również opisy używanych przez Piotra Zdanowicza filtrów wraz z kilkoma wykonanymi przez niego zdjęciami oraz niewielki poradnik obserwatora nieba. Można tu także znaleźć dział Koniunkcje poświęcony właśnie temu zjawisku. Jest też odrobina oprogramowania.

2002-03-22 21:45:23+01 (Łukasz Wiśniewski)

"Autorem strony jest Piotr Zdanowicz, zamieszkały w Piotrkowie Tryb., urodzony w 1977 r., miłośnik astronomii od 1990 r. Strona poświęcona prywatnej astronomicznej kamerze CCD z możliwością wykonywania długich ekspozycji "Starlight Xpress MX516" i aparatowi cyfrowemu "Nikon Coolpix 995" oraz problematyce związanej z astrofotografią z użyciem CCD, znajdują się tu programy komputerowe zapełniające w pewnym stopniu lukę w oprogramowaniu astronomicznym dla CCD. Strona wymaga grafiki 24-bitowej i rozdzielczości przynajmniej 800 * 600, a najlepiej 1024 * 768 z monitorem 17 cali", prezentuje stronę autor. Strona specjalistyczna, skierowana głównie do osób poważniej zajmujących się astrofotografią.

2004-09-16 12:58:03+02 (Marcin Nowakowski)

Moja Astronomia - Krzysztof Mazurkiewicz
http://11.prv.pl/ (1819/0.34)
Witryna wyróżniająca się częsciowo angielski

Ciekawa pozycja wśród polskich stron o tematyce astronomicznej. Na uwagę zasługują między innymi możliwość znalezienia koordynant przelotu interesującego nas satelity czy inne obserwacyjne bonusy jak deszcze meteorów. W dziale Programy zwraca uwagę obecność Cartes du Ciel i Celestial (wraz z bazami). Jest też coś dla spragnionych fotografii - zdjęcia Słońca, Księżyca i innyvh obiektów. Można też rzucić okiem na artykuły.

2003-02-25 14:09:26+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia.net.pl
http://astro4u.net/ (3009/0.55)

Strona jest dobrze przygotowana - zarówno wizualnie jak i merytorycznie. Można tu znaleźć między innymi informacje o przydomowym obserwatorium autora strony w Myślenicach wraz z aktualizowanym co minutę zdjęciem z kamerki CCD. Jest tu niewielka galeria zdjęć oraz trochę informacji o użytkowaniu kamer CCD. Warto też zwrócić uwagę na forum, od czasu do czasu pojawiają się tu ciekawe wątki. Strona zawiera także niewielką linkownię z odnośnikami do programów takich jak Guide 8.0, Starry Night Pro 3.1, DeepSky 2002 czy Cartes du Ciel 2.75. Można tu również nabyć sprzęt optyczny, kamerki CCD i oprogramowanie.

2002-10-02 09:24:36+02 (Łukasz Wiśniewski)

Układ Słoneczny - Tomasz Przysiwek
http://planety2000.prv.pl/ (2589/0.45)

Ładnie zrobiona przez gimnazjalistę strona poświęcona Układowi Słonecznemu. Internauta znajdzie tu krótkie opisy dotyczące każdej z planet, kilkanaście zdjęć oraz animacje. Ponadto niedawno pojawiły się nowe działy - newsy, słownik oraz artykuły. Można też ściągnąć stąd kilka programów, umożliwiających na przykład obejrzenie powierzchni Marsa i Ziemi.

2002-05-09 14:22:38+02 (Łukasz Wiśniewski)

Kosmos
http://swienty1.republika.pl (1982/0.33)

Strona Macieja Świętego. Zawiera informacje o ciałach niebieskich Układu Słonecznego, Galaktyce, Wszechświecie. Można tu przeczytać o sprzęcie astronomicznym oraz o historii poglądów na budowę Układu Słonecznego. Całość uzupełnia galeria fotografii, tapet oraz zbiór programów astronomicznych.

2001-04-07 15:15:19+02 (Wojtek Rutkowski)

Warto wpaść chociażby po to, by zobaczyć galerię, bo jest na co popatrzeć. Artykuły poruszają różne tematy, ale nie są raczej specjalnie rozbudowane. Dobrze wypada natomiast linkownia - może nie imponująca, ale warta uwagi. Jest też duża kolekcja softu.

2002-04-30 08:39:22+02 (Łukasz Wiśniewski)

Cool Sky
http://www.astronomica.com/ (1768/0.28)
Witryna wyróżniająca się częsciowo angielski

Astronomica to program typu SkyMap, czyli małe planetarium w domu. Program posiada całkiem przyzwoitą ilość opcji i na pewno wystarczy na trochę więcej niż kilka tygodni obserwacji.

2002-04-19 13:50:00+02 (Łukasz Wiśniewski)

Izzy's Skylog
http://darkstar.swsc.k12.ar.us/~izzy/index.html (1522/0.24)

Izzy's Skylog Software to jeden z lepszych progamików jakie znam, pokazujących aktualny wygląd niebia w danym miejscu. Z tej strony możesz ściągnąć właśnie taki programik.

2000-10-15 10:37:19+02 (Marta Górnicka)

Ciekawy serwis obfitujący w opisy obserwacji z załączonymi do nich zdjęciami. Można tez wysłać pytanie do Izzy'iego. Ponadto znajduje się tu jeszcze kilka innych ciekawych artykułów na różne tematy. W chwili obecnej witryna zawiesiła działalność, ale ma powrócić.

2002-04-08 17:33:52+02 (Łukasz Wiśniewski)

SkyMap Software Homepage
http://www.skymap.com/ (1104/0.18)

Tu możesz sciągnąć pełną wersję programu SkyMap jednak zawiera ona limit gwiazd (30.000) oraz limit innych obiektów astronomicznych (10.000).

2000-10-12 09:41:16+02 (Marta Górnicka)

W dziale News zamieszczane są informacje o update'ach bibliotek programu SkyMap, które można ściągnąć z innej podstrony firmy - Library.

2002-04-08 14:23:18+02 (Łukasz Wiśniewski)

Altair - Zdjęcia i programy astronomiczne
http://www.altair4.prv.pl/ (2137/0.35)

Znajdują się tu dość ciekawe zdjęcia obiektów astronomicznych w wysokiej rozdzielczości (również zdjęcia prywatne), a także opis programów astronomicznych z odsyłaczami do stron, z których można je ściągnąć.

2000-11-09 14:59:55+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Na stronie znajdziesz profesjonalnie przygotowane opisy najciekawszych programów astronomicznych dostępnych za darmo albo na zasadach shareware. Opisanych programów jest cała gama, zaś do każdego opisu dołączone są zrzuty ekranów (screenshoty), ocena autora, link do strony producenta i najczęściej także link do miejsca, gdzie można odnaleźć program w Polsce. Oczywiście zawsze są podawane rozmiary programów. Oprócz katalogu oprogramowania znajduje się tu także zbiór efektownych zdjęć astronomicznych. (linki, screeny, ocena etc.) oraz katalog najpiękniejszych zdjęć Kosmosu. Autorem jest miłośnik astronomii ukrywający się pod pseudonimem Altair :-)

2000-11-09 16:08:22+01 (Marcin Marszałek)

Strona zawiera świetnie zrobioną linkownię do stron z programami astronomicznymi. Wszystko jest logicznie skatalogowane, co znacznie ułatwia poszukiwanie potrzebnego softu. Jeśli natomiast szukasz czegoś na pulpit, to proponuję zajrzeć do działu Zdjęcia. Niektóre fotki są po prostu odlotowe.

2002-04-08 09:27:05+02 (Łukasz Wiśniewski)

Open Channel Foundation
http://www.openchannelsoftware.com/ (1571/0.27)

Fundacja Open Channel Software nieodpłatnie udostępnia na swojej witrynie oprogramowanie akademickie i naukowe. Jest ono dostępne wraz z kodem źródłowym. Na witrynie fundacji już teraz odnaleźć można programy pomagające w projektowaniu anten do komunikacji satelitarnej, wykonujące obliczenia meteorologiczne, projektujące trajektorie lotów, a nawet wspomagające projektowanie pojazdów kosmicznych. Wkrótce na witrynie ma się pojawić wiele oprogramowania firmowanego przez NASA.

2001-10-29 17:52:22+01 (Marcin Marszałek)

Totalnie Amatorska Astrofotografia - Strona Bartłomieja Okonka
http://www.taastro.prv.pl/ (1576/0.25)

Na stronie można znaleźć cenne porady dotyczące astrofotografii, a także wiele zdjęć. Są też programy astronomiczne - 'Skyglobe' i 'Planety'

2000-11-09 09:46:34+01 (Łukasz Wiśniewski)

Ze strony Bartłomieja Okonka każdy może ściągnąć program "Planety" służący do symulowania ruchu ciał niebieskich, ale to nie wszystko co można tu odnaleźć. Autor umieścił na witrynie także swoje zdjęcia, oraz kilka porad dla początkujących astrofotografów.

2000-12-19 14:46:57+01 (Marcin Marszałek)

Dublin Night Sky Observer - Astronomy Software
http://indigo.ie/~gnugent/dnso/software.htm (1516/0.25)

Katalog oprogramowania freeware i shareware Dublińskiego Klubu Obserwatorów Nieba (DNSO). Można stąd otrzymać około 25 (liczba ta ciągle rośnie) programów; od map nieba i aplikacji obliczających położenie księżyców względem planet, przez applety Javy, na wygaszaczach ekranu kończąc.

2000-12-01 15:40:29+01 (Wojtek Rutkowski)

Dome Planetarium
http://einstein.stcloudstate.edu/Dome/ (1096/0.18)

Oto wirtualne planetarium. Możesz tu zobaczyć jakby wyglądało niebo o każdej porze roku w dowolnym miejscu świata (oczywiście potrzebna jest znajomość szerokości geograficznej danej miejscowości). Oprócz tego znajdziesz tu kalendarz najważniejszych wydarzeń astronomiczncyh miesiąca.

2000-11-11 14:06:20+01 (Marta Górnicka)

Astronomy Ireland - astronomy/space software links
http://www.astronomy.ie/software/ (868/0.14)

Irlandzka strona z programami astronomicznymi (programu liczącego efemerydy ataków IRA pewnie nie ma :)

2000-10-04 16:06:18+02 (Michał Matraszek)

PList
http://www.as.wsp.krakow.pl/edu/plist.html (1043/0.17)

Strona Waldka Ogłozy (przyjaciela Klubu "Almukantarat" !). Są na niej programy "dla wszystkich" oraz programy dla studentów do opracowywania obserwacji astronomicznych.

2000-10-04 16:02:56+02 (Michał Matraszek)

Strona Andrzeja Skoczewskiego
http://mops.uci.agh.edu.pl/~skoczews/ (2936/0.47)

Na stronie jednego z członków Pracowni Komet i Meteorów można odnaleźć między innymi małą galerię efektownych zdjęć zjawisk okazjonalnych takich jak komety, meteory, czy zaćmienia (choć nie tylko), serwis meteorów dla miłośników tego zjawiska, oraz internetową wersję Cyrqlarza - miesięcznego biuletynu Pracowni Komet i Meteorów. Witryna może się też pochwalić pokaźnym zbiorem programów do ściągnięcia i niemałym zbiorem linków do innych stron o tematyce astronomicznej. Warto też zwrócić uwagę na aktualności, choć różnie to bywa z aktualnością tego kawałka strony :-)

2000-09-29 19:24:00+02 (Marcin Marszałek)

Carina Software Home Page
http://www.carinasoft.com/ (896/0.18)

Strona zawierająca oprogramowanie astronomiczne na platformy Macintosha i Windowsa. Można tu znaleźć programy będące zarówno symulatorami planetarium jak i soft do obsługi poważnego sprzętu. Niestety wszystko to wersje płatne.

2004-03-03 23:01:39+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astro Arts
http://www.astroarts.com/ (1300/0.21)

Serwis przeznaczony głównie dla astronomów-amatorów. Szczególnie polecam osobom zajmującym się astronomią obserwacyjną. Znajduje się tu kalendarz najciekawszych zjawisk obserwacyjnych, oraz programy astronomiczne.

2000-09-10 23:42:52+02 (Tomasz Sowiński)

Strona zawiera między innymi relację z całkowitego zaćmienia Księżyca 16 lipca 2000 roku.

2002-05-06 19:11:14+02 (Łukasz Wiśniewski)

TUMOL
http://www.davidpaulgreen.com/tumol.html (926/0.15)

Z tej strony możesz ściągnąć TUMOL - The Ultimate Messier Object Log czyli programik zawierający obszerną bazę danych dotycząca 110 obiektów z katalogu Messiera.

2000-11-11 14:11:38+01 (Marta Górnicka)

Jest tu też więcej darmowego software'u.

2002-04-19 16:46:38+02 (Łukasz Wiśniewski)

Your Sky
http://www.fourmilab.ch/yoursky/ (2404/0.39)

Na tej stronie możesz zobaczyć mapę nieba, które powinno być widoczne w Twojej okolicy (oczywiście jest to możliwe dla każdej długości, szerokości geograficznej oraz daty). Poza tym są tu do ściagnięcia programy typu SkyMap (również dla Unixa).

2000-10-11 21:03:47+02 (Marta Górnicka)

Strona ma kilka mirrorów, co umożliwia każdemu wybór najlepszego dla siebie łącza.

2002-04-08 14:19:25+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia i Wszechświat - Anubisss
http://republika.pl/anubisss/ (1049/0.18)

Strona zawiera standartowe informacje encyklopedyczne o obiektach Układu Słonecznego, niewielką galerię oraz trochę oprogramowania astronomicznego.

2002-04-06 17:26:14+02 (Łukasz Wiśniewski)

Variable Star Network
http://www.kusastro.kyoto-u.ac.jp/vsnet/index.html (1094/0.18)

Strona poświęcona gwiazdom zmiennym. Znajdują się tu opisy takich gwiazd, ich symbole, położenia na niebie, a także użyteczne programy i narzędzia...

2000-09-10 23:48:28+02 (Tomasz Sowiński)

Znajduje się tu również serwis newsowy oraz liczne preprinty.

2002-04-05 13:35:06+02 (Łukasz Wiśniewski)

Strona astrovega - Marek Wojtacha - wszystko o radioastronomii i nie tylko
http://www.astrovega.prv.pl/ (1345/0.23)

Strona ma być estetyczną pozycją poświęconą radioastronomii. Na razie można tu znaleźć między innymi nieco oprogramowania astronomicznego oraz coś na kształt newsów. Jedną z ciekawszych propozycji autora serwisu jest niemal gotowy schemat budowy radioteleskopu. Ponadto witryna zawiera kilka pozycji opracowanych w oparciu o dane autorstwa twórców programu Gwiazdy świecą nocą.

2002-01-03 12:55:08+01 (Łukasz Wiśniewski)

Kozmoz
http://kozmoz.w.interia.pl/ (1342/0.23)

Niewielki projekt. Zgodnie z tym, co twórcy witryny piszą, jest to strona obozu astronomicznego OSOP. Można tu znaleźć kilkanaście wykonanych przez nich przy pomocy teleskopu Gemini zdjęć, parę filmów, a także nieco softu astronomicznego, a także chat. Jest też opis sprzętu, jakiego używają.

2001-10-14 02:02:03+02 (Łukasz Wiśniewski)

Atlas nieba - mapy nieba
http://pinarczuk.republika.pl/ (4826/0.82)

Mała witrynka demonstrująca ładny program Atlas Nieba.

2001-09-28 00:02:12+02 (Wojtek Rutkowski)

AstroTips - Astronomy Freeware and Software
http://www.stargazing.net/AstroTips/english/index.html (1347/0.22)

Mimo znajomo brzmiącej nazwy, strona ta nie należy do portalu AstroNET. Jest to dość bogaty zbiór oprogramowania astronomicznego, podzielonego na działy: planetaria, efemerydy, pedagogika, kartografia, symulacje 3D, satelity, fotografia, teleskopy oraz inne przydatne astronomowi amatorowi programy.
Również portugalska wersja językowa.
Strona serwisu stron amatorskich www.stargazing.net.

2001-05-12 00:11:08+02 (Wojtek Rutkowski)

Fotografia (Adam Chmielina, Michał Hołda)
http://www.pub.bielsko.pl/~fotografia/ (1426/0.24)

Całkiem ciakwe prywatne zdjęcia Księżyca, komet i planet, a także zaćmienia Słońca. Ponadto opis aparatów i rodzaje filmów fotograficznych. Jest też kilka programów do ściągnięcia.

2001-04-02 11:34:15+02 (Gabriel Pietrzkowski)

AstroCD
http://republika.pl/astro_cd/ (1495/0.24)

Na stronie można zapoznać się z zawartością wypełnionej programami astronomicznymi (twórca zebrał ich ponad 200) płyty CD oraz dowiedzieć się co oferują nam dwie dodatkowe, multimedialne płytki. Ostatnio do propozycji dołączyła płyta ze zdjęciami i filmami o tematyce astronomicznej. Płytki można zamawiać niezależnie od siebie.

2001-03-16 08:03:28+01 (Marcin Marszałek)

Cyanogen Productions Inc.
http://www.cyanogen.com/ (1085/0.18)

Stona poświęcona oprogramowaniu zarówno sterującemu kamerą CCD jak i pozwalającemu na obróbkę danych. Można ściągnąć sobie darmową, 30-dniową wersję programu MaxIm.

2001-02-11 16:00:26+01 (Szymon Kozłowski)

XEphem: The Astronomy Software for UNIX and Linux
http://www.clearskyinstitute.com/xephem/xephem.html (1083/0.18)

Coś dla użytkowników UNIXa i Linuxa: strona z programami astronomicznymi dla tych systemów.

2000-12-01 15:27:37+01 (Wojtek Rutkowski)

MyStars! Astronomy Software
http://www.relativedata.com/mystars/ (1040/0.17)

Oficjalna strona programu MyStars! Możliwość ściągnięcia wersji próbnej.

2000-12-01 15:21:32+01 (Wojtek Rutkowski)

Starry Night - The Realistic Astronomy Software
http://www.siennasoft.com/ (1049/0.17)

Strona prezentująca programy astronomiczne "Starry Night". Można zamówić bezpłatną wersję próbną.

2000-12-01 15:17:34+01 (Wojtek Rutkowski)

SatEvo Page
http://www.wingar.demon.co.uk/satevo/ (1309/0.21)

Program Alana Pickup'a służący do śledzenia satelitów na niebie...

2000-11-14 10:41:29+01 (Łukasz Wiśniewski)

Cielo e Terra
http://ntserver.ct.astro.it/cgiplan/ (790/0.13)
Przeciętna witryna angielski i włoski

Podstrona Osservatorio Astrofisico Catania we Włoszech, zawierająca kilka ciekawych programów astronomicznych.

2000-11-14 10:11:35+01 (Łukasz Wiśniewski)

PlanetWatch Software
http://ourworld.compuserve.com/homepages/galen_raben/planetwatch.html (1051/0.17)

Strona z programem będącym swoistym atlasem Układu Słonecznego.

2000-11-14 10:08:25+01 (Łukasz Wiśniewski)

Home Planet Release 3.1
http://www.fourmilab.com/homeplanet/ (954/0.15)

Strona zawierająca program Johna Walkera Home Planet.

2000-11-14 10:05:41+01 (Łukasz Wiśniewski)

The Home Page of "The Earth Centered Universe"
http://www.nova-astro.com/ (1214/0.20)

Jest to strona producenta windows-owego programu Planetarium and Telescope Control Program.

2000-11-14 09:55:01+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomy Freeware and Shareware
http://www.cvc.org/astronomy/freeware.htm (1335/0.22)

Strona zawiera wiele ciekawych programów astronomicznych oraz linkownię do różnych stron o podobnej tematyce.

2000-11-14 09:51:59+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia - Programy
http://alpha.uwb.edu.pl/branicki/index.html (1255/0.20)

Strona zawiera programy "As" (przewodnik po niebie) i "Układ Podwójny".

2000-11-13 19:18:11+01 (Łukasz Wiśniewski)

Stellar Evolution on PC
http://leo.astronomy.cz/sclock.html (1105/0.18)

Choć sama strona zbyt dużo informacji o ewolucji gwiazd nie zawiera to można z niej ściągnąć fantastyczny programik obrazujący na diagramie HR zmiany jakie zachodzą w gwieździe na przestrzeni miliardów lat.

2000-11-12 10:30:31+01 (Marta Górnicka)

Andromeda Software
http://andromedasoftware.com/ (1836/0.30)

Andromeda Software, Inc. to firma zajmująca się dystrybucją oprogramowania edykacyjnego i astronomicznego przez Internet. Na stronie Andromeda Software znajdziesz dość spory katalog programów astronomicznych, które możesz zamówić dzięki tej witrynie.

2000-11-11 13:56:26+01 (Marta Górnicka)

Link nie działa
http://news.astronet.pl/ (2413/0.39)
Słaba strona polski

Można stąd również ściągnąć trochę oprogramowania astronomicznego.

2003-03-18 10:32:01+01 (Łukasz Wiśniewski)

Strona nie działa... Link do usunięcia.

2008-07-02 17:51:53+02 (Michał Matraszek)

Astronomia i Kosmos - Ernesth
http://www.trofeum.republika.pl/ (1260/0.25)
Słaba strona polski

Strona zawiera nieco ogólnikowych informacji o obiektach Układu Słonecznego wraz z pojedyczymi zdjęciami. Jest tu też niewielka linkownia. Można też ściągnąć programik Skyglobe.

2003-11-27 12:34:41+01 (Łukasz Wiśniewski)