AstroLINKS - Katalog Stron Astronomicznych

Użytkowanie sprzętu Tu

Linki do stron prezentujących testy i opisy sprzętu astronomicznego.

Sprzęt obserwacyjny (11/4) Ogólniej
Astrofotografia  Obserwacje optyczne  Strona główna

Porady dotyczące zakupu sprzętu bądź jego wykonania; porównanie najróżniejszych modeli teleskopów, aparatów fotograficznych itd.

Zakup sprzętu (8/1) Ogólniej
Sprzęt obserwacyjny

Linki do stron starających się doradzić jaki rodzaj teleskopu wybrać.

Strona domowa Janusza Wilanda
http://astrojawil.pl/ (6223/1.03)

Na stronie znaleźć można informacje o zjawiskach dziejących się w tej chwili na niebie, galerie zdjęć autora (nie tylko astronomicznych), a także informacje o używanym sprzęcie astronomicznym.

2000-12-01 12:26:05+01 (Michał Matraszek)

Strona bogata w treść oraz informacje przydatne w szczególności początkującym miłośnikom astronomii (i nie tylko). To tutaj znajdziemy zawsze aktualne informacje na temat tego co się dzieje na niebie, zobaczymy kilkanaście wspaniałych zdjęć wykonanych przez Janusz Wilanda - prezesa PTMA w Warszawie. Polecam serdecznie ją każdemu, kto tylko ma choć chwilkę czasu na spędzenie miłych chwil w towarzystwie Pana Janusza. W ostatnim czasie Pan Janusz wzbogacił swoją stronę o arcyciekawy materiał na temat budowy własnego teleskopu. Znajdziemy tam bardzo szczegółowe informacje o sposobie wykonania zwierciadła, tubusa ! Są to rewelacyjne i rzadko spotykane materiały !

2001-04-01 08:13:48+02 (Marek Substyk)

Na stronie można odnaleźć naprawdę dużo informacji o tym, co się aktualnie dzieje na niebie. Pan Janusz Wiland niemalże na bieżąco opisuje wszystkie swoje obseracje i spotkania, w których bierze udział. A jest tego całkiem sporo :-) Opisy oczywiście gęsto uzupełniane są zdjęciami, "Aktualności" nie można ominąć! Polecam też dział o sprzęcie astronomicznym, gdzie między innymi opisano urządzenia służące do dokładnych pomiarów czasu. Na stronie nie brakuje tabel z efemerydami oraz efektownych i profesjonalnych fotografii.

2001-04-06 13:30:30+02 (Marcin Marszałek)

Najlepszą rekomendacją dla tej strony jest moim zdaniem opinia jednego z czytelników AstroNETu:

"Jest ona dla mnie ideałem strony miłośnika astronomii i aktywnego obserwatora, który stara się na co dzień pokazać swoją pasję od podszewki i tym sposobem pobudzać innych do tego interesującego hobby. Strona ta jest rodzajem dziennika (...)przebogatej działalności warszawskiego oddziału PTMA, który tak prężnie działa pod kierownictwem jego prezesa."

2002-06-08 12:30:54+02 (Łukasz Wiśniewski)

Optyczne.pl
http://optyczne.pl/ (2494/0.60)

Serwis jest tworzony przez kompetentne osoby o dużym doświadczeniu. Wyniki ich pracy z pewnością ułatwią wszystkim wybór sprzętu fotograficznego - zarówno do fotografii analogowej, jak i cyfrowej oraz optycznego - nie tylko do obserwacji astronomicznych. Na stronie znajdziemy między innymi: najświeższe nowości z branży foto-optycznej, słowniczek zawierający prawie 150 obszernie opisanych i zilustrowanych pojęć z dziedziny optyki i fotografii, artykuły (obecnie ponad 20 obszernych, ciekawych tekstów), szczegółowe informacje o lornetkach dostępnych na naszym rynku (dane o ponad 200 modelach), test ponad 50 lornetek, test obiektywów fotograficznych i test teleskopów. Serwis jest stale rozbudowywany.

2006-02-19 12:52:56+01 (Anna Marszałek)

Totalnie Amatorska Fotografia (Bartłomiej Okonek)
http://www.astro.leszno.net/ (4052/0.69)

Mimo, że tytuł strony wskazywałby na małą ilość ciekawego materiału to tak nie jest, gdyż wiele tu porad na temat fotografowania nieba, opis teleskopu firmy Uniwersał, ciekawe zdjęcia wykonane przez autora strony i opis programów astronomicznych, a także aktalna faza Księżyca i prognoza pogody.

2001-05-21 19:01:23+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Strona zawiera liczne zdjęcia wykonane przez autora, wiele programów astronomicznych oraz, co stanowi chyba najciekawszy element, kalkulator pozwalający dobrać odpowiedni czas naświetlania, kliszę oraz obiektyw do fotografowania różnych obiektów. Można tu także znaleźć opis obiektów Układu Słoncznego oraz mapę Księżyca.

2002-05-22 18:04:05+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis prowadzony jest również w wersji angielskiej.

2002-06-15 19:49:33+02 (Wojtek Rutkowski)

The Student Telescope Network
http://www.du.edu/~rstencel/stn.htm (18201/3.25)

Oglądanie nieba na żywo przez Internet? To już możliwe!!! Szesnastolatek Ryan Hannahoe wywiózł teleskop zwierciadlany o średnicy zwierciadła głównego 350 mm w systemie Cassegraina na montażu paralaktycznym wyposażony jest w kamerę CCD do specjalnego ośrodka w górach Sacramento w Nowym Meksyku. Co najlepsze - za użytkowanie teleskopu (czas obserwacji przydzielany w 2-godzinnych blokach) nie pobierane są żadne opłaty tak samo jak za wykonywanie zdjęć, które są możliwe do natychmiastowego ściągnięcia. Witryna ta poza tym zawiera poradniki dotyczące on-line'owego oglądania nieba, użytkowania teleskopu oraz fotografowania obiektów astronomicznych, FAQ, propozycje atrakcyjnych obiektów, aktualny stan oświetlenia, zachmurzenia i warunków atmosferycznych w regionie gór Sacramento, uaktualnianą często mapę satelitarną tego regionu oraz wiele innych przydatnych informacji.

2002-03-01 19:44:35+01 (Andrzej Nowojewski)

Astronomia Amatorska
http://www.astroamator.pl/ (4376/0.72)

Bardzo profesjonalnie przygotowana prywatna strona zawierająca zdjęcia mgławic, galaktyk; aktualne fazy Księżyca; porady dotyczące obeserwacji oraz informacje o najróżniejszych teleskopach.

2000-10-08 12:25:52+02 (Marta Górnicka)

Ciekawa strona zawierająca wiele zdjęć, krótkie artykuły o teorii względności, wielkim wybuchu i szeroko pojętej kosmologii. Jest też wiele porad związanych z astrofotografią.

2001-08-27 21:32:49+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Na tej stronie autorstwa Krzysztofa Gaudy odnajdziesz porady dotyczące obserwacji nieba, astrofotografii i kupna teleskopu (naprawdę dużo!). Jest to doskonały serwis dla miłośników amatorskich nocnych obserwacji. Nie zabrakło też małej galerii, forum, recenzji różnych modeli teleskopów i działu "ABC optyki". Znajduje się też tutaj dział zawierający podstawowe informacje z zakesu kosmologii i opisy planet Układu Słonecznego. Na stronie głównej ulokowany jest regularnie prowadzony serwis auktualności obserwacyjnych. Polecam.

2002-02-27 10:42:01+01 (Marcin Marszałek)

Uniwersał - Teleskopy, Mikroskopy, Obserwatoria Astonomiczne
http://www.teleskopy.astronomia.pl (2437/0.42)

Nowa strona największego w Polsce producenta teleskopów astronomicznych. Na stronie można zapoznać się z odnowioną ofertą firmy oraz z podstawowymi informacjami z zakresu optyki oraz użytkowania teleskopów. Strona wzbogacona o kalendarzyk astronomiczny prowadzony przez Pana Jana Desselbergera (wieloletniego współorganizatora Olimpiad Astronomicznych, m.in. także autora pytań) oraz o galerię wykonanych przez teleskopy "Uniwersał" zdjęć Start strony : 15 września 2001

2001-09-12 09:04:38+02 (Marek Substyk)

ABC Teleskopu
http://www.fotoclassic.pl/abc_teles.php (3249/0.54)

Tutaj dowiesz się wszystkiego, co każdy początkujący obserwator nieba powinien wiedzieć o teleskopach. Jak teleskop ustawiać, jakich akcesoriów używać, co znaczą te wszystkie dziwne określenia takie jak oś godzinowa, powiększenie astronomiczne, czy wskaźnik apertury, jakie są rodzaje teleskopów, a nawet dowiesz się conieco o astrofotografii.

2001-02-14 19:48:01+01 (Marcin Marszałek)

Astronomia z CCD - Piotr Zdanowicz
http://www.piotrkow.net.pl/~astroccd/ (2172/0.39)

Strona poświęcona jest w dużej mierze kamerze CCD Starlight Xpress MX516 z możliwością wykonywania długich ekspozycji. Ale to nie wszystko - poza dokładnym opisem samego sprzętu są również opisy używanych przez Piotra Zdanowicza filtrów wraz z kilkoma wykonanymi przez niego zdjęciami oraz niewielki poradnik obserwatora nieba. Można tu także znaleźć dział Koniunkcje poświęcony właśnie temu zjawisku. Jest też odrobina oprogramowania.

2002-03-22 21:45:23+01 (Łukasz Wiśniewski)

"Autorem strony jest Piotr Zdanowicz, zamieszkały w Piotrkowie Tryb., urodzony w 1977 r., miłośnik astronomii od 1990 r. Strona poświęcona prywatnej astronomicznej kamerze CCD z możliwością wykonywania długich ekspozycji "Starlight Xpress MX516" i aparatowi cyfrowemu "Nikon Coolpix 995" oraz problematyce związanej z astrofotografią z użyciem CCD, znajdują się tu programy komputerowe zapełniające w pewnym stopniu lukę w oprogramowaniu astronomicznym dla CCD. Strona wymaga grafiki 24-bitowej i rozdzielczości przynajmniej 800 * 600, a najlepiej 1024 * 768 z monitorem 17 cali", prezentuje stronę autor. Strona specjalistyczna, skierowana głównie do osób poważniej zajmujących się astrofotografią.

2004-09-16 12:58:03+02 (Marcin Nowakowski)

Jeżyckie Obserwatorium Astronomiczne
http://www.joa.poznan.prv.pl/ (3812/0.69)

Strona domowego obserwatorium Kuby Małeckiego w poznańskich Jeżycach. Poświęcona jest głównie teleskopom firmy Meade, choć można tu znaleść recenzje wielu popularnych w Polsce teleskopów innych producentów. Znajdziemy tu także wyniki obserwacji przeprowadzonych przez autora oraz jego zdjęcia.

2002-06-15 20:31:52+02 (Wojtek Rutkowski)

Strona została w ostatnim czasie wzbogacona o wersję angielską oraz dużą porcję nowych zdjęć. Zapraszamy do odwiedzin tych, którzy dawno tego nie czynili.

2003-08-24 09:54:27+02 (Michał Matraszek)

Astromania
http://web1.archive.org/web/20010815174423/http://astroxyz.republika.pl/index.html (1333/0.22)

Strona poza dobrze przygotowaną częścią merytoryczną posiada ważny i rzadki aspekt - niemęczącą wzroku szatę graficzną.

2002-05-06 18:35:29+02 (Łukasz Wiśniewski)

Wesley's Nikon Coolpix 950 Page
http://www.wesley.net/cp950/ (1060/0.18)

Dokładny raport na temat wykorzystania aparatu Nikon w astronomii. Sporo przydatnych informacji zarówno dla początkujących jak i dla tych bardziej zaawansowanych astrofotografów. Każde umieszczone tu zdjęcie wykonane przez autora zostało szczegółowo opisane odnośnie techniki wykonania, czasu naświetlania itp.
Strona serwisu stron amatorskich www.stargazing.net.

2001-05-12 00:28:20+02 (Wojtek Rutkowski)

Wady i zalety teleskopu nr 13 firmy Uniwersał
http://www.photo-pp.art.pl/astro/ (1419/0.23)

Strona opisująca teleskop Cassagraina nr 13 firmy Uniwersał. Załaczonych jest wiele zdjęć teleskopu, oraz galeria zdjęć wykonanych przez ten teleskop

2000-12-05 12:35:48+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Każdy element sprzętu jest szczegółowo opisany. Michał Kałużny nie ukrywa ani wad, ani zalet swojego teleskopu, a większość jego słów jest poparta zdjęciami. Polecam każdemu, kto tylko interesuje się sprzętem do obserwacji astronomicznych.

2001-01-26 20:08:41+01 (Marcin Marszałek)

Welcome to SkyShow.com
http://skyshow.com/ (988/0.16)

Ciekawa pozycja dla niedoświadczonych adeptów sztuki obserwacji obiektów astronomicznych przez teleskop. Wiele ciekawych porad i możliwość zadania pytań człowiekowi, który jak mniemam dość dobrze opanował sztukę obserwacji.

2001-01-05 16:09:04+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Lunar & Planetary CCD Imaging
http://huizen.ddsw.nl/bewoners/maan/ (1446/0.24)

Ciekawe miejsce zawierające wiele porad dotyczących astrofotografii i sprzętu (nawet kamer CCD), a także kolekcję zdjęć między innymi Księżyca..

2000-11-21 09:23:29+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia - Zdjęcia - Porady
http://republika.pl/fiorina/ (1392/0.23)

Strona Artura Nowaka. Twórca fantastycznie opisał wiele rzeczy dotyczących zarówno astrofotografii - min.: o czasie naświetlania i sprzęcie potrzebnym do rejestrowania tychże obiektów. Poza tym są tu opisy instrumentów i oprogramowania i nieco amatorskich zdjęć..

2000-10-12 10:23:30+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astrofizyk - Radosław Ziomber
http://www.astrofizyk.prv.pl/ (905/0.17)

Strona zawiera bardzo niewiele treści. Można rzucić okiem na porady dotyczące fotografii amatorskiej (efekty można obejrzeć w AstroGALLERY) a także przeczytać eseje oraz recenzje programów SkyMap 9 czy HomePlanet 3.1.

2003-02-25 13:50:41+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia - Stanisław Kozłowski
http://www.stan.bnet.one.pl/ (2088/0.38)
Przeciętna witryna częsciowo angielski

Strona zawiera kilka ciekawych informacji dotyczących sprzętu obserwacyjnego. Można tu znaleźć dane na temat takich urządzeń, jak teleskopy Meade ETX-125 EC i UNIWERSAŁ nr.5, 90mm na montażu azymutalnym czy kamery Philips ToUcam Pro PCVC 740K. Polecam również zdjęcia obiektów Układu Słonecznego i "głębokiego nieba" wykonane przez autora strony.

2002-11-07 09:15:05+01 (Łukasz Wiśniewski)

Sky & Telescope - Test reports
http://skyandtelescope.com/resources/testreports/ (1015/0.17)

Publikacja wyników testów wykonanych przez Sky and Telescope odnośnie jakości teleskopów oraz programów astronomiczncyh. Również porady ekspertów.

2000-11-11 16:06:22+01 (Marta Górnicka)

Można skorzystać z archiwum, ale to niestety kosztuje $2,95 od artykułu.

2002-04-19 16:57:28+02 (Łukasz Wiśniewski)

Strona Miłośnika Astronomii
http://www.astronomia.w.pl/ (2638/0.48)

Strona poświęcona ogólnie rzecz biorąc amatorskim obserwacjom i astrofotografii. Jest wszystkiego po trochu, jest galeria zdjęć, dział ogłoszeń, gry, linki, informacje dotyczące sprzętu, download. Z niecierpliwością czekam na uruchomienie przez autora serwisu TV Astro czyli streamingu obrazu z kamery podczas obserwacji zakryć i innych zjawisk astronomicznych.

2002-04-12 13:38:34+02 (Wojtek Rutkowski)

Astronomia
http://www.republika.pl/aidzior/ (1971/0.33)

Strona zawiera informacje dla początkujących miłośników astronomi - porady, zdjęcia oraz różne artykuły o teleskopach (m.in. recenzja teleskopu Pluto/S) i artykuły z astrofizyki - np. o czarnych dziurach.

2001-01-14 19:16:55+01 (Krzysztof Gaudy)

Na stronę Andrzeja Idziora składają się przede wszystkim porady dotyczące kupna teleskopu i obserwacji nieba, oraz kilka artykułów dotyczących kosmologii. Dział z własnymi zdjęciami autora jest w przygotowaniu.

2001-05-04 19:35:55+02 (Marcin Marszałek)

Fotografia (Adam Chmielina, Michał Hołda)
http://www.pub.bielsko.pl/~fotografia/ (1426/0.24)

Całkiem ciakwe prywatne zdjęcia Księżyca, komet i planet, a także zaćmienia Słońca. Ponadto opis aparatów i rodzaje filmów fotograficznych. Jest też kilka programów do ściągnięcia.

2001-04-02 11:34:15+02 (Gabriel Pietrzkowski)

CCD World
http://www.not.iac.es/CCD-world/ (902/0.15)

Strona poświęcona detektorom CCD. Zawiera ona bogaty zbiór odnośników do innych stron, a także listę mailingową.

2001-02-17 21:28:39+01 (Szymon Kozłowski)

Astronomia i kosmos (Ryba)
http://www.rybokop.hg.pl/ (1731/0.29)

Krótkie artykuły o obserwacjach planet, gwiazd, Słońca i komet oraz badaniu meteorów. Najwięcej jednak miejsca autor poświęcił Układowi Słonecznemu (dane liczbowe i omównienie każdej z planet). Jest tu również coś o typach teleskopów i galeria zdjęć.

2000-11-15 15:34:18+01 (Gabriel Pietrzkowski)

Astronomia - teleskopy (Miko)
http://www.doom.of.pl/miko/ (1683/0.28)

Prywatna strona o astronomii. Dane dotyczące ciał Układu Słonecznego, linki, zdjęcia, opisy amatorskich teleskopów.

2000-10-27 19:28:43+02 (Gabriel Pietrzkowski)

Deep Sky Astronomy
http://www.geocities.com/Area51/Corridor/2120/ (1053/0.18)
Słaba strona angielski

Strona poświęcona obiektom, które dość słabo świecą na naszym niebie - galaktykom, mgławicom, itp. - ogólnie obiektom deep-sky.

2001-06-13 12:24:48+02 (Szymon Kozłowski)

Strona składa się w znacznej części z linków do innych stron, z własnej treści zawiera trochę zdjęć teleskopów "Obsession" i kilka zdjęć obiektów pozagalaktycznych.

2001-06-13 12:57:56+02 (Marcin Marszałek)