Aktualności i kalendarze Tu

Kategoria obejmująca strony informujące o aktualnych wydarzeniach astronomicznych, lub/i wyliczające czasy przyszłych zjawisk.

Serwisy i katalogi (2/4) Ogólniej

Kategoria zawierająca linki do serwisów informacyjnych poruszających tematykę astronomiczną, oraz innych katalogów stron związanych z tą dziedziną.

Aktualności (27/0) Podkategoria

Kategoria zawierająca strony podające informacje o aktualnych wydarzeniach w świecie astronomii. Tutaj dowiesz się o najnowszych odkryciach, czy sukcesach ostatnich misji badawczych.

Kalendarze (25/0) Podkategoria

Kategoria obejmująca witryny, które powiedzą Ci co i kiedy obserwować.

Strona domowa Janusza Wilanda
http://astrojawil.pl/ (6223/1.04)

Na stronie znaleźć można informacje o zjawiskach dziejących się w tej chwili na niebie, galerie zdjęć autora (nie tylko astronomicznych), a także informacje o używanym sprzęcie astronomicznym.

2000-12-01 12:26:05+01 (Michał Matraszek)

Strona bogata w treść oraz informacje przydatne w szczególności początkującym miłośnikom astronomii (i nie tylko). To tutaj znajdziemy zawsze aktualne informacje na temat tego co się dzieje na niebie, zobaczymy kilkanaście wspaniałych zdjęć wykonanych przez Janusz Wilanda - prezesa PTMA w Warszawie. Polecam serdecznie ją każdemu, kto tylko ma choć chwilkę czasu na spędzenie miłych chwil w towarzystwie Pana Janusza. W ostatnim czasie Pan Janusz wzbogacił swoją stronę o arcyciekawy materiał na temat budowy własnego teleskopu. Znajdziemy tam bardzo szczegółowe informacje o sposobie wykonania zwierciadła, tubusa ! Są to rewelacyjne i rzadko spotykane materiały !

2001-04-01 08:13:48+02 (Marek Substyk)

Na stronie można odnaleźć naprawdę dużo informacji o tym, co się aktualnie dzieje na niebie. Pan Janusz Wiland niemalże na bieżąco opisuje wszystkie swoje obseracje i spotkania, w których bierze udział. A jest tego całkiem sporo :-) Opisy oczywiście gęsto uzupełniane są zdjęciami, "Aktualności" nie można ominąć! Polecam też dział o sprzęcie astronomicznym, gdzie między innymi opisano urządzenia służące do dokładnych pomiarów czasu. Na stronie nie brakuje tabel z efemerydami oraz efektownych i profesjonalnych fotografii.

2001-04-06 13:30:30+02 (Marcin Marszałek)

Najlepszą rekomendacją dla tej strony jest moim zdaniem opinia jednego z czytelników AstroNETu:

"Jest ona dla mnie ideałem strony miłośnika astronomii i aktywnego obserwatora, który stara się na co dzień pokazać swoją pasję od podszewki i tym sposobem pobudzać innych do tego interesującego hobby. Strona ta jest rodzajem dziennika (...)przebogatej działalności warszawskiego oddziału PTMA, który tak prężnie działa pod kierownictwem jego prezesa."

2002-06-08 12:30:54+02 (Łukasz Wiśniewski)

Current Impact Risks
http://neo.jpl.nasa.gov/risk/ (3125/0.57)
Pozycja obowiązkowa angielski

Oficjalna strona programu Sentry (ang. wartownik) prowadzonego przez JPL (NASA) i mającego na celu monitorowanie okolic Ziemi, wykrywanie asteroid potencjalnie zagrażających naszej planecie oraz pełne informowanie mieszkańców Ziemi. Na stronie znajduje się spis asteroid wraz z ich parametrami (prędkością, średnicą, jasnością) oraz z przedziałem czasowym prawdopodobnych impaktów, a także ich prawdopodobieństwem. Po przeprowadzeniu dłuższych obserwacji generalna większość ciał zostanie usunięta (do tej pory stało się tak z 16 obiektami), ponieważ stanie się możliwe wyliczenie dokładnej orbity.

2002-03-23 14:02:12+01 (Andrzej Nowojewski)

Space Calendar
http://www.jpl.nasa.gov/calendar/ (1329/0.22)
Pozycja obowiązkowa angielski

Kalendarz astronomiczny, czyli przegląd dat związanych z astronomią i badaniami kosmosu. Dostępne są informacje historyczno-rocznicowe (czyli co odkryto danego dnia) oraz bieżące. Te drugie zawierają dane o misjach badawczych i zjawiskach astronomicznych. Wydarzenia przewidywalne podane są do połowy przyszłego roku.

2000-09-13 18:56:27+02 (Tomasz Sowiński)

Doskonały serwis dotyczący wydarzeń astronomicznych i astronautycznych. Na bieżąco aktualizowany! Bogato "ulinkowiony"!

2000-11-23 11:08:53+01 (Michał Matraszek)

Science@NASA
http://science.nasa.gov/ (3372/0.56)

Najnowsze wieści z Kosmosu. Regularnie prowadzony serwis informacyjny o tym, co dzieje się na niebie.

2000-09-22 16:18:55+02 (Michał Matraszek)

Serwis przedstawia wiadomości o badaniach NASA. Są wśród nich informacje o wydarzeniach na niebie, kosmicznej pogodzie oraz naprawdę ciekawe artykuły popularnonaukowe. Strona jest "spokrewniona" z serwisem SpaceWeather.com oraz ThursdaysClassroom.com pod patronatem NASA.

2002-10-30 10:38:46+01 (Wojtek Rutkowski)

Astronomia.pl
http://astronomia.pl/ (7622/1.37)

Astronomia.pl jest rozwijającym się polskim edukacyjnym portalem astronomicznym skierowanym do uczniów, studentów i miłośników astronomii. Wśród wielu działów serwisu znajdziemy historię astronomii, informacje na temat Układu Słonecznego, gwiazd, planet. Znajdziemy tu kalendarz i wiadomości astronomiczne oraz opisy obserwacji. Prezentowane są gwiazdozbiory a także teleskopy i czasopisma. Mnogość działów i ambitne plany dalszego rozwoju czynią stronę ważnym miejscem o tematyce astronomicznej w polskim Internecie.

2002-02-18 21:10:59+01 (Wojtek Rutkowski)

USNO Astronomical Applications Department
http://aa.usno.navy.mil/ (1602/0.27)

Wydział Zastosowań Astronomicznych Obserwatorium Amerykańskiej Marynarki Wojennej (USNO). Zajmuje się publikacją szczegółowych danych potrzebnych w astronomii - przy obserwacjach - oraz wykorzystywanych w wojsku czy nawigacji morskiej. Wśród danych publikowanych na płytach CD-ROM, almanachach oraz na tej stronie, można znaleźć dokładne czasy wschodu i zachodu Słońca, Księżyca, szczegółowe informacje o jego fazach oraz położenie tych i innych ciał Układu Słonecznego na niebie.

2001-05-06 12:59:05+02 (Wojtek Rutkowski)

Asteroida - Biuletyn popularnej astronomii
http://www.astronomia.3miasto.pl/asteroida/ (1973/0.33)

"Asteroida" to wydawany raz w miesiącu internetowy biuletyn, redagowany przez miłośników astronomii. Biuletyn zawiera kilka artykułów i kalendarz astronomiczny na dany miesiąc. Jeśli chcesz poczytać troche o astronomii, oraz dowiedzieć się co astronomicznego dzieje się w tym miesiącu w Polsce i na niebie, to jest to witryna dla Ciebie. Dla tych którzy nie mają czasu na ciągłe odwiedzanie strony istnieje możliwość subskrypcji biuletynu i otrzymywania go pocztą. Na stronie można też odnaleźć spis polskich klubów astronomicznych, ułożony według nazw i według województw.

2000-10-20 18:34:17+02 (Marcin Marszałek)

Witryna miesięcznika internetowego poświęconego astronomii. Znajdziemy tu nowości oraz zdjęcia związane z tą piękną nauką.

2000-11-03 20:06:33+01 (Halszka Brzóska)

Astromania
http://web1.archive.org/web/20010815174423/http://astroxyz.republika.pl/index.html (1333/0.23)

Strona poza dobrze przygotowaną częścią merytoryczną posiada ważny i rzadki aspekt - niemęczącą wzroku szatę graficzną.

2002-05-06 18:35:29+02 (Łukasz Wiśniewski)

Planeta X
http://republika.pl/planetb612/ (2288/0.38)

Witryna prowadzona przez Karola Pankowskiego. Zawiera FAQ listy dyskusyjnej pl.sci.kosmos, opisy teorii o hipotetycznych planetach (nie tylko o Planecie X), kompletny katalog Messiera ze wszystkimi obiektami w kolorze (to trzeba zobaczyć!), wyniki obserwacji komet i planet wykonanych przez autora i wybór linków do stron z astrofotografią (z wartym uwagi podziałem na kontynenty). Znalazło się też miejsce na listę najlepszych programów i appletów astronomicznych (także pod Linuxa). W odpowiednich działach można odnaleźć nowinki dotyczące obiektów naszego Układu i krótkie przeglądy misji astronautycznych. Warto zajrzeć do działu "zdjęcie dnia" (zupełnie niezależnego od innych tego typu projektów) i "space art" (sztuki kosmicznej). Godne uwagi jest też kalendarium i kalendarz astronomiczny, który zapowiada ważniejsze wydarzenia astronomiczne i astronautyczne. Szkoda tylko, że na każde poświęcono zaledwie jedną linijkę.

2002-04-27 00:49:40+02 (Marcin Marszałek)

Dave's Astronomy Magazine
http://www.astromag.co.uk/index.html (1265/0.21)

Aktualności, nieco o technikach obserwacyjnych wykorzystujacych kamerę CCD i dużo zdjęć. Poza tym dostępne są tu informacje o pogodzie dziennej sięgające maja 1999.

2000-10-10 12:09:31+02 (Łukasz Wiśniewski)