Wielcy uczeni Tu

Kategoria zawiera linki do stron o naukowcach, którzy przyczynili się do zmiany naszych poglądów na budowę Kosmosu.

Historia astronomii i lotów kosmicznych (22/4) Ogólniej

Dział dotyczący osób, organizacji, miejsc i wszelkich innych rzeczy związanych z historią astronomii i lotów kosmicznych.

Sir Izaak Newton
http://www.newton.org.uk/ (1617/0.26)

Jedna z najlepiej opracowanych stron dedykowanych wielkim naukowcom. Są nawet odnośniki do miejsc gdzie Newton mieszkał i przebywał. Jest również pewnego rodzaju drzewo genealogiczne pokazujące zależności między Sir Izaakiem a jego rodziną i znajomymi.

2000-09-09 22:19:32+02 (Tomasz Sowiński)

Rewelacyjna strona poświęcona wielkiemu uczonemu. Uwagę zwraca ciekawie opracowana galeria portretów wielkiego uczonego. Trudno właściwie opisać tę stronę innymi słowami niż wszystko o Izaaku Newtonie.

2002-04-05 13:26:49+02 (Łukasz Wiśniewski)

The Galileo Project
http://es.rice.edu:80/ES/humsoc/Galileo/ (972/0.16)

Żródło informacji dotyczących życia i pracy Galileusza. Znajdują się tu również informacje o stanie nauki za czasów tego uczonego.

2000-09-02 21:40:07+02 (Tomasz Sowiński)

Jako ciekawostkę można potraktowac biografię córki Galileusza - Marii Celesty ;). Całkiem poważnie i ciekawie opracowany jest tutaj między innymi status kobiety w czasach wielkiego astronoma. Ponadto znajduje się tutaj gigantyczne kompendium wiedzy o szesnastowiecznych naukowcach (jest tu ponad 600 nazwisk, w tym również kilku Polaków). Warto też zwrócić uwagę na świetne mapy świata oraz wykorzystanie odkryć Galileusza. Strona znajduje się na serwerze Rice University.

2002-04-04 14:30:12+02 (Łukasz Wiśniewski)

Wszechświat pełen tajemnic
http://astronomia.gery.pl/ (4016/0.66)

Strona autorstwa Flegiego. Zawiera kalendarz faz Księżyca oraz podstawowe informacje o Układzie Słonecznym, Wszechświecie i programach badawczych. Polecam "początkującym astronomom".

2000-12-01 16:49:00+01 (Wojtek Rutkowski)

Ciekawie wykonany serwis astronomiczny. Zwraca uwagę dużo informacji i szczegółowych liczb dotyczących naszego Układu Słonecznego, szeroko został też potraktowany temat innych systemów planetarnych. Miłośnicy wypraw kosmicznych znajdą tu trochę informacji o programach Apollo i Explorer. Witryna zawiera też pokaźny słownik astronomiczny, oraz biografie Mikołaja Kopernika i Aleksandra Wolszczana. Ostatnio dodano nawet testową wersję serwisu informacyjnego!

2001-01-25 00:40:55+01 (Marcin Marszałek)

Newsy działają bardzo sprawnie, jest też dużo oprogramowania astronomicznego. Witryna rozwija się dynamicznie.

2001-11-21 10:49:30+01 (Łukasz Wiśniewski)

Paranormal-site
http://www.paranormal.lublin.pl/ (2143/0.37)

Witryna poświęcona podstawowym pojęciom z zakresu kosmologii, fizyki teoretycznej i biografii uczonych. Redagując stronę autor - Wojciech Kowalik - miał na myśli ukazanie najciekawszych problemów i sposobów ich rozwiązania. Problemów z którymi od wielu lat borykają się najsłynniejsze umysły Los Alamos, JPL czy NASA.

2001-06-03 15:58:39+02 (Wojtek Rutkowski)

Astrohobby - Serwis Astronomiczny
http://www.astrohobby.net/ (2922/0.48)

Strona przenaczona dla osób, które interesują się astronomią, ale nie znalazły jeszcze swojego obszaru badań. Znajdują się tu ogólne informacje o kosmologii, Wszechświecie, Układzie Słonecznym, kometach, planetoidach, gwiazdozbiorach, życiu słynncyh astronomów takich jak Tycho Brahe, Artur Eddington i wielu innych.

2000-10-22 14:19:33+02 (Marta Górnicka)

Ta witryna to prawdziwa skarbnica informacji o Układzie Słonecznym. Każda z planet została dokładnie opisana, a dane liczbowe na jej temat znalazły się w tabelce. Nasza planeta, Ziemia, doczekała się całego działu poruszającego w szczegółach wszystkie aspekty jej ruchu, oraz budowy. Równie bogato prezentuje się cały dział o kometach. To jednak nie wszystko! Nie można nie wspomnieć o dziale dotyczącym meteorytów, czy dziale o ruchu i budowie galaktyk. W drugim przypadku miejsce w którym żyjemy zostało ponownie wyróżnione - witryna szczegółowo zajmuje się Drogą Mleczną. Jeszcze za mało? Jeśli szukasz informacji o budowie gwiazd, ich klasyfikacji, czy gromadach, to także nie wolno Ci ominąć tego miejsca. Całość uzupełniona historią astronomii i biografiami słynnych ludzi, podstawowymi informacjami z zakresu obserwacji nieba, quizem, a nawet galerią, to miejsce które każdy musi odwiedzić.

2001-02-05 11:26:41+01 (Marcin Marszałek)

Kopernik.pl - biografie astronomów
http://www.kopernik.pl/ (945/0.19)

Witryna, która gromadzi biografie astronomów polskich i zagranicznych, a także wszelkie inne informacje z nimi związane (odnośniki, literatura, zdjęcia).

2004-01-19 23:48:15+01 (Michał Matraszek)

Cały Wszechświat w Twoim Komputerze
http://www.lo.zary.pl/~jacekg/ (2152/0.40)

Ładnie przygotowana i zredagowana. Zawiera dobrze napisane artykuły nawiązujące do budowy i ewolucji Wszechświata oraz standartowy opis obiektów Układu Słonecznego. Można też rzucić okiem na dział Eksploracja - znajdują się tam biografie oraz historia eksploracji. Dobrze też zajrzeć do galerii - są tam prawdziwe perełki. Autorem strony jest JacekG.

2002-10-02 11:32:05+02 (Łukasz Wiśniewski)

Albert Einstein
http://www.a.einstein.prv.pl/ (1216/0.22)

Rewelacyjnie przygotowana witryna zawierająca wiele interesujących informacji o twórcy jednej z najbłyskotliwszych idei w historii ludzkości - Teorii Względności.

2002-05-21 14:07:35+02 (Łukasz Wiśniewski)

Albert Einstein Online
http://web1.archive.org/web/20001109071800/www.westegg.com/einstein/ (1020/0.17)

Doskonale opracowany katalog linków do miejsc w sieci, gdzie możemy znaleźć informacje o Einsteinie. W siedmiu oddzielnych kategoriach znajdziemy prawie 100 odnośników do "einsteinowskich" miejsc w sieci.

2000-09-09 22:18:58+02 (Tomasz Sowiński)

Kapitalne miejsce. Łączy zalety właściwe każdej dobrej bazie danych - funkcjonalność i różnorodność informacji.

2002-05-06 19:10:03+02 (Łukasz Wiśniewski)

Muslim Scientists and Islamic Civilization
http://cyberistan.org/islamic/ (1113/0.18)

Trochę informacji o wybitnych naukowcach pochodzenia arabskiego i masa danych o dorobku cywilizacji islamskich, bez których to rzeczy europejski renesans nie rozkwitłby tak wcześnie.

2002-04-13 10:23:28+02 (Łukasz Wiśniewski)

Famous People
http://astrosun.tn.cornell.edu/courses/astro201/famous_people.htm (911/0.15)

Krótka historia astronomii - przegląd najważniejszych wydarzeń i uczonych (takich jak Arystoteles, Ptolemeusz, Tycho Brahe, Mikołaj Kopernik, Johannes Kepler). Pokazany został tu również sposób zmiany poglądów dotyczących struktury Układu Słonecznego i Wszechświata.

2000-10-19 09:28:10+02 (Marta Górnicka)

Przejrzyście i klarownie napisane, jedynie ważne rzeczy. Poza krótkimi informacjami o poglądach uczonych na budowę Układu Słonecznego można tu znaleźć wiele wyjaśnień rozmaitych pojęć niekoniecznie związanych z Układem Słonecznym.

2002-04-13 10:06:00+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia i wszechświat
http://www.ad-astra.prv.pl/ (1986/0.36)

Strona Joanny Darwińskiej. Zawiera mnóstwo informacji na takie tematy jak Wielki Wybuch, gwiazdy, obiekty planetarne, czarne dziury czy paradoksy kosmologiczne. Atrakcyjnym działem są biografie wielkich astronomów a także odnośniki do interesujących artykułów z polskiej prasy.

2002-04-12 13:18:10+02 (Wojtek Rutkowski)

Charles Messier
http://www.seds.org/messier/xtra/history/biograph.html (846/0.14)

Obszerna biografia jednego z największych obserwatorów i astronomów - Charlesa Messier'a. Zawiera również zdjęcia wszystkich obiektów odkrytych przez uczonego.

2000-10-14 20:17:00+02 (Marta Górnicka)

Strona zawiera również kilka odnośników do innych biografii wielkiego uczonego.

2002-04-08 14:44:03+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomers - from Eric Weisenstein's Treasure Trove of Scientific Biography
http://www.treasure-troves.com/bios/topics/Astronomers.html (2838/0.47)

Na stronie można znależć szereg interesujących biografii astronomów. Polecam również Physicists - from Eric Weisenstein's Treasure Trove of Scientific Biography

2002-04-06 14:42:01+02 (Łukasz Wiśniewski)

Antique Telescope Society
http://www1.tecs.com/oldscope/ (1259/0.21)

ATS to stowarzyszenie wielbicieli starych teleskopów. Oprócz historii klubu, na stronie znajdują się biografie najsłynniejszych optyków i twórców teleskopów (takich jak Schmidt czy Clark)oraz małe, wirtualne muzeum oraz liczne zdjęcia dawnych przyrządów wraz z odnośnikami do ciekawych miejsc.

2002-04-06 11:42:28+02 (Łukasz Wiśniewski)

Serwis Fizyczny
http://www.zsz.jaw.pl/~fizyka/ (1658/0.27)

Internetowy serwis poświęcony fizyce i astronomii. Strona zawiera mały słownik pojęć, informacje biograficzne najsłynniejszych fizyków i astronomów oraz troszkę linków.

2000-10-01 12:54:05+02 (Marta Górnicka)

Można tu znaleźć także trochę informacji o Układzie Słonecznym, kilka felietonów astronomicznych oraz strony uczniów poświęcone w glównej mierze fizyce.

2002-04-05 15:36:02+02 (Łukasz Wiśniewski)

Niezwykłe Superkompendium Wiedzy - Astronomia
http://www.nsw.hoga.pl/astronomia/astronomia.asp (1132/0.19)

Ciekawe miejsce zawierające zarówno statystyki historyczne, jak i nieco wiedzy i ciekawostek.

2001-03-20 13:04:12+01 (Łukasz Wiśniewski)

Physicists - from Eric Weisenstein's Treasure Trove of Scientific Biography
http://www.treasure-troves.com/bios/topics/Physicists.html (2833/0.48)

Na stronie można znależć szereg interesujących biografii fizyków. Polecam również Astronomers - from Eric Weisenstein's Treasure Trove of Scientific Biography.

2001-02-27 11:50:41+01 (Łukasz Wiśniewski)

Fizyków kłopoty z czasem
http://www.republika.pl/gumasm/ (1389/0.23)

Autor strony stara się wyjaśnić czym jest czas, podaje poglądy współczesnych fizyków na temat podróży w czasie i czarnych dziur. Znajdziesz tu również informacje o Albercie Einsteinie, Galileuszu i Mikołaju Koperniku.

2000-10-22 14:41:13+02 (Marta Górnicka)

Famous Physicists and Astronomers
http://www.phy.hr/~dpaar/fizicari/ (914/0.15)

Pokaźna dawka biografii: od Newtona po Hawkinga.

2000-10-19 10:59:30+02 (Łukasz Wiśniewski)

Nicolaus Copernicus
http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk:80/~history/Mathematicians/Copernicus.html (1242/0.20)

Strona poświęcona Mikołajowi Kopernikowi - uczonemu, który zapoczątkował nowożytną astronomię. Niestety informacje są dość pobieżne, może nawet mniej niż encyklopedyczne.

2000-09-09 22:20:09+02 (Tomasz Sowiński)

Kamkaro
http://kamkaro.w.interia.pl/kam2.htm (851/0.17)

W zasadzie dobrym słowem na określenie tego miejsca w sieci jest słowo serwis. Można tu znaleźć rozmaite treści począwszy od opisu Układu Słonecznego, poprzez biografie i skorowidz a skończywszy na Wielkim Wybuchu. Można też wejrzeć do galerii, kilka zdjęć zasługuje na uwagę.
Niestety artykuły są raczej niezaawansowane i ogólnikowe (wbrew temu, co autor strony pisze).

2003-12-10 12:19:35+01 (Łukasz Wiśniewski)

Astronomia, Wszechświat, NASA... - Adam Berliński
http://www.astronomia.end.pl/ (945/0.19)

Ogólnikowo napisana stronka, która stara się dotknąć niemal każdego tematu począwszy od Wielkiego Wybuchu , a skończywszy na Układzie Słonecznym. Jest też kilka notek historycznych oraz niewielka galeria zdjęć.

2003-12-04 12:32:18+01 (Łukasz Wiśniewski)

Planety Układu Słonecznego
http://www.planetki.prv.pl/ (1396/0.24)

Strona poświęcona Układowi Słonecznemu. Można tu znaleźć informację o wszystkich planetach oraz ich księżycach.

2001-08-08 21:06:41+02 (Michał Matraszek)

Strona ma ładną szatę graficzną, ale efekt psują nieprzejrzyście sformatowane teksty. Galeria też nie zwala z nóg rozmiarem. Należy dodać, że znajdują się tutaj również biografie Einsteina i Kopernika.

2003-02-17 14:44:33+01 (Łukasz Wiśniewski)

Johannes Kepler
http://www.um.zagan.pl/kepler/ (781/0.14)

Strona poświęcona wybitnemu astronomowi Johannesowi Keplerowi.

2002-05-21 14:11:04+02 (Łukasz Wiśniewski)

Stephen Hawking Home Page
http://www.hawking.org.uk/home/hindex.html (870/0.14)

Czy Bóg gra w kości? Strona domowa genialnego niepełnosprawnego brytyjskiego astrofizyka poświęcona jego życiu, pracy naukowej oraz nowym publikacjom naukowym i popularnonaukowym.

2000-10-11 18:55:29+02 (Gaweł Mikołajczyk)

Warto zajrzeć do pojęciownika (glossary).

2002-04-06 15:34:09+02 (Łukasz Wiśniewski)

Astrofizyka - Sylwan
http://www.astrofizyka.republika.pl/index2.htm (952/0.17)

Ciekawie zrobiona strona. Jest tu galeria pełna interesujących fotek. Uwage zwraca niewielki, ale dobrze napisany słownik pojęć z zakresu astronomii i fizyki. Są też trzy biografie: Einsteina, Newtona i Galileusza.

2001-11-09 09:27:58+01 (Łukasz Wiśniewski)

Albert Einstein Online
http://www.westegg.com/einstein/ (921/0.15)

Witryna o twórcy OTW i STW. Wiele informacji na temat Einteina, zarówno o jego życiu, poglądach jak i o jego pracy naukowej. Dla niewtajemniczonych: OTW - Ogólna Teoria Względności; STW - Szczególna Teoria Względnośći.

2001-02-06 20:24:33+01 (Halszka Brzóska)

Kosmologia - Marek Biliński
http://qbapage.w.interia.pl/kosmologia/index.html (2258/0.37)

Strona zawiera wykaz misji załogowych i bezzałogowych, kilka filmów dotyczących kosmologii, różne ciekawe zdjęcia i parę biografii ludzi, którzy zasłużyli się dla astronomii.

2000-11-13 19:25:45+01 (Łukasz Wiśniewski)

Women in Astronomy
http://cannon.sfsu.edu/~gmarcy/cswa/history/history.html (1544/0.25)

Zbiór biografii największych Astronomek w historii. Od Caroline Herschel po Sidney Wolff

2000-11-02 08:26:55+01 (Łukasz Wiśniewski)

Spacetime Wrinkles
http://www.ncsa.uiuc.edu/Cyberia/NumRel/NumRelHome.html (1638/0.27)

Spacetime Wrinkles (Zmarszczki Czasoprzestrzeni) to strona dotycząca Alberta Einstein'a, Teorii Względności i relatywistycznego Wszechświata.

2000-10-15 10:14:30+02 (Marta Górnicka)

People in the history of Astronomy
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/4515/HISTORY.html (821/0.13)
Słaba strona angielski

Witryna poświęcona największym osobowościom nauki w historii astronomii, astronomom i fizykom, których prace są fundamentami astronomii współczesnej.

2000-10-20 11:05:17+02 (Gaweł Mikołajczyk)

Niestety, jest to jedynie zbiór bardzo krótkich inormacji o dokonaniach uczonych począwszy od Pitagorasa aż po Hawkinga.

2002-04-13 10:47:32+02 (Łukasz Wiśniewski)

Galileo's Home Page
http://www.norfacad.pvt.k12.va.us/project/galileo/galilei.htm (737/0.13)
Słaba strona angielski

Strona utrzymana w podobnym klimacie jak Claudius Ptolemeus Home Page. Niewiele informacji o życiu wielkiego uczonego.

2002-04-06 11:29:36+02 (Łukasz Wiśniewski)

Claudius Ptolemeus Home Page
http://www.norfacad.pvt.k12.va.us/project/ptolemy/ptolemy.htm (2415/0.39)
Słaba strona angielski

Grafiką nie powala, treści też jakby nieco za mało. Wśród stron opisujących życie starożytnego astronoma i geografa widywałem już lepsze. Znajdują się tu infromacje o układzie geocentrycznym oraz o wielkim dziele Ptolemeusza - "Almagest".

2002-04-06 11:26:42+02 (Łukasz Wiśniewski)